Hvordan lede mennesker i praktisk arbeid

Lær deg praktisk ledelse og få ut det beste av de ansatte "på gulvet"!

Tala & engagera

Bli tryggere i håndteringen av både små og store utfordringer

Bilde line background Layer 1

Påmelding

27 - 28 mai

Hvordan lede mennesker i praktisk arbeid

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Din suksess avhenger av om dine medarbeidere gjør en god jobb.

Ledelsen stoler på at du ordner opp, men av og til føler du deg kanskje skviset mellom barken og veden av krav og forventninger?

Lær å stille krav og få de ansatte til å jobbe effektivt! Kurset hjelper deg å få det beste ut av dine medarbeidere og gir deg det som skal til for å stå støtt i lederrollen, selv når det stormer som verst.

Du får praktiske teknikker, metoder og verktøy for at du skal bli trygg og strukturert i rollen som leder. Metodene du lærer kan du ta i bruk umiddelbart.

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i rollen som leder - meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ledere i praktiske yrker

Læringsutbytte

  • Sjef eller kamerat – slik takler du den vanskelige balansen
  • Hvordan stille krav og få effektive medarbeidere
  • Lær å håndtere vanskelige personer, tøffe samtaler og konflikter
  • Hvordan utøve god ledelse når du selv er operativ
  • Hvordan lede og motivere ulike mennesketyper

Fordeler med kurset

  • Øk din trygghet i rollen som leder
  • Tydeligere lederkommunikasjon
  • Effektivisering av jobbhverdagen
  • Møt ulike bransjer for erfaringsutveksling
  • Utvid nettverket

Dette kurset burde vært obligatorisk for alle, også de som ikke er ledere (ennå). Tenk hvis vi hadde fått 20 % av ledere i norske bedrifter til å tenke ledelse på en slik måte…

Hans Zakarias Schjelderup, Stasjonsleder, Hålogaland Kraft AS

Sitter tilbake med mange gode innspill som jeg har tatt med tilbake i mitt arbeid. Allerede på mandagen etter kurset begynte jeg med forandringer etter det jeg har lært!

Ivar Søren Stubkjær, Lagerformann, Lantmännen Cerealia
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Din lederrolle - mellom barken og veden
    - Hvordan takle skvisen mellom ledelse, kolleger, tid og ansvar
    - Slik takler du situasjoner der ledelse og medarbeidere drar i ulik retning
    - Hvordan ta deg av driften og samtidig ha tid til å lede

    Sjef eller kamerat - den vanskelige balansegangen
    - Fra kollega til leder - rollen som «ledarbeider»
    - Hvor kamerat kan du være når du er sjef?
    - Hvordan skape den gode relasjonen uten å bli for nær

    Slik gir du postitive og negative tilbakemeldinger
    - Hva er motivet og målet med din tilbakemelding
    - Hva gjør du når tilbakemeldingen din blir avvist eller bortforklart

    Hvordan stille krav og få dine medarbeidere til å jobbe effektivt
    - Slik gir du en ordre uten at det høres ut som en ordre
    - Felles forventningsavklaring gir felles ståsted - lag spilleregler
    - Motivasjon og engasjement - hvordan få dine medarbeidere til å yte sitt beste og skape resultater

    Økt effektivitet gjennom åpenhet og tillitt
    - Slik delegerer du både spennende og kjedelige oppgaver på en riktig måte
    - Hvordan få medarbeiderne til å akseptere at du delegerer
    - Når bør du delegere, og hvem skal du gi oppgaven
    - Prioriter din arbeidsdag. Hva er viktig, og hva er ikke viktig

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter


    15:45

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Hva skaper trivsel og hva truer trivsel
    - Lederen som trivselsbygger
    - Om arbeidsgiverrollen - hva betyr det
    - Felles kjøreregler - slik vil vi ha det på jobb

    Hvordan håndtere medarbeidere som skaper dårlig arbeidsmiljø
    - Å skape en følelse av sikkerhet
    - Hvordan få bukt med «kos med misnøye», baksnakking og mobbing

    Er personer vanskelig - eller har de det vanskelig
    - Hvordan håndterer du medarbeidere som ikke lever opp til forventningene
    - Slik håndterer du medarbeidere hvor du mistenker psykiske problemer eller rusmisbruk
    - Slik hjelper du om medarbeidere opplever stress og fare for utbrenthet

    Konflikthåndtering og konfliktløsing
    - Uenighet, konflikt og mobbing - hvor går grensene
    - Slik skaper du en arena hvor det er trygt å løse en gryende konflikt
    - Når skal du gripe inn i en konflikt, og når bør du la være
    - Å håndtere konflikter og forene forskjellighet - slik får du de involverte til å ta ansvar
    - Hvordan unngå selv å ta over problemet - hvem «eier» konflikter

    Tydelig og klar kommunikasjon i praksis
    - Hvordan skaper du god dialog
    - Hva hadde du tenkt å si, hva sier du, hva «hørte» mottaker og hvordan ble ditt budskap tolket

    Hvordan motivere deg selv og dine medarbeidere
    - Hvordan motivere når jobben er lite utfordrende
    - Kunsten å takle hverdagens utfordringer
    - Egenomsorg i lederrollen - å se sin rolle, hva du gjør og hvem du er

    11:30

    Lunsj

    - Slik delegerer du både spennende og kjedelige oppgaver på en riktig måte
    - Hvordan få medarbeiderne til å akseptere at du delegerer
    - Når bør du delegere, og hvem skal du gi oppgaven
    - Prioriter din arbeidsdag. Hva er viktig, og hva er ikke viktig

    12:30

    Kurset fortsetter

    Konflikthåndtering og konfliktløsing
    - Uenighet, konflikt og mobbing - hvor går grensene
    - Slik skaper du en arena hvor det er trygt å løse en gryende konflikt
    - Når skal du gripe inn i en konflikt, og når bør du la være
    - Å håndtere konflikter og forene forskjellighet - slik får du de involverte til å ta ansvar
    - Hvordan unngå selv å ta over problemet - hvem «eier» konflikter

    Tydelig og klar kommunikasjon i praksis
    - Hvordan skaper du god dialog
    - Hva hadde du tenkt å si, hva sier du, hva «hørte» mottaker og hvordan ble ditt budskap tolket

    Hvordan motivere deg selv og dine medarbeidere
    - Hvordan motivere når jobben er lite utfordrende
    - Kunsten å takle hverdagens utfordringer
    - Egenomsorg i lederrollen - å se sin rolle, hva du gjør og hvem du er

    15:30

    Kurset avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Morten Teien Sekkeseter

      Morten er en av Norges dyktigste foredragsholdere innen kommunikasjon, motivasjon og lederutvikling. Han har spesialisert seg innen klassisk og moderne retorikk. Morten er utdannet... Les mer

    • Person
      Tore Grøndalen

      Tore Grøndalen har allsidig erfaring som foredragsholder, coach og HMS-rådgiver fra ulike bransjer og arbeidsmiljøer. Han er utdannet fysioterapeut og kjent for sine motiverende og... Les mer

    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: The Art of Leadership

    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 27 - 28 mai

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Er du forberedt når de vanskelige personalsakene oppstår?

    Lær alt du må vite for å takle konflikter og vanskelige personalsaker på arbeidplassen!

    Les mer og meld deg på kurs her:

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.