Lederkommunikasjon som virker

Lær konkrete verktøy om hvordan ta utfordrende samtaler og kommunisere med ulike typer medarbeidere som gir resultater!

Om kurset
  • Få økt kunnskap om hva slags ledelse som fungerer best og hvorfor
  • Bli bevisst på hvilken lederstil som fungerer best i ulike situasjoner
  • Lær om ulike personligheter og individuelle behov, slik at du kan tilpasse lederskapet ditt enda bedre (konkret verktøy)
  • Lær traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen (konkret verktøy)
  • Nyttige råd om hvordan du som leder kan kommunisere bedre

Det stilles stadig høyere krav til ledere i en moderne, rask verden, hvor de menneskelige relasjonene skal utgjøre "hele forskjellen". På dette 2-dagers kurset lærer du hva slags lederkommunikasjon som virker best, hvorfor det er slik, og du får konkrete modeller og verktøy du kan bruke umiddelbart etter kurset fra en av Norges mest populære foredragsholdere.

«Konkrete metoder og verktøy må til for å få til endring av egen adferd»

Det finnes utrolig mange type ledelsesstiler og -teorier. Utfordringen med mange programmer, kurs og foredrag, er at man snakker om idealene og hvilke resultater man skal skape som leder, uten å lære bort hvordan man faktisk skal skape endringer. Hva som skal til.

På dette kurset lærer du derfor flere helt konkrete metoder for hvordan du skal kommunisere på en måte som virker, hva slags type kommunikasjon som treffer ulike type medarbeidere, og hvordan du kan ta samtaler du finner utfordrende eller vanskelige på en mye enklere måte.

De fleste ledere svarer «ja» på spørsmålet om de er flinke til å justere seg etter person og situasjon, men observasjon viser at vi er ikke nødvendigvis så gode som vi tror. Fordi vi er så like oss selv. Det er derfor viktig hvis man skal få til bedre lederkommunikasjon at vi får konkrete tips og verktøy, slik at vi på en enklere måte kan gjøre litt mer av noe og litt mindre av noe annet.

På kurset lærer du om:

På kurset lærer du om:

  • Verdibasert og tillitsbasert ledelse; Hva er det, og hvordan gjør vi det i praksis?
  • Hvordan kan man «lese» personligheter ut fra egenskaper og adferd, og hvordan kommuniserer jeg til de ulike type mennesker?
  • Traktmetoden; et konkret verktøy for den gode dialogen (uavhengig av om det er kritikk, den vanskelige samtalen, en hyggelig prat eller direkte fagrelatert)
  • Stimuli-Respons; Hva gjør du når «kjemien er dårlig» eller det er de samme medarbeiderne som alltid misforstår eller ikke forstår deg?
  • Empowering management; Om å gi autonomi og øke motivasjon hos medarbeidere
  • Konkrete tips til å bedre din egen lederkommunikasjon
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, kaffe og te

    09:00

    Åpning av kurset og introduksjon av kursleder v/Confex

    09:05

    Konkrete tips til å bedre din lederkommunikasjon

    - Hva slags ledelse og lederstil virker best og hvorfor
    - Verdibasert og tillitsbasert ledelse; hva er det, og hvordan gjør vi det i praksis
    - Empowering management; om å gi autonomi og øke motivasjon hos medarbeidere

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Om ulike personligheter og individuelle behov

    - Slik tilpasser du lederskapet ditt enda bedre
    - Hvordan kan man «lese» personligheter ut fra egenskaper og adferd
    - Hvordan kommuniserer jeg til de ulike type mennesker
    - Få konkrete verktøy!

    13:30

    Hva gjør du når "kjemien er dårlig"

    - Stimuli-Respons; hva gjør du når «kjemien er dårlig» eller det er de samme medarbeiderne som alltid misforstår eller ikke forstår deg

    15:45

    Oppsummering og avslutning av dag 1

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte, kaffe og te

    09:00

    Oppstart andre kursdag

    09:05

    Om tilbakemeldinger og tilbakemeldingskultur

    - Viktigheten av å korrigere adferd
    - Hva skal til og hvordan skaper du endringer
    - Lær å ta utfordrende samtaler på en enklere måte

    10:00

    Traktmetoden; et konkret verktøy for den gode dialogen

    - En metode uavhengig av om det er kritikk, den vanskelige samtalen, en hyggelig prat eller direkte fagrelatert

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Traktmetoden fortsetter..

    13:30

    Bli bevisst dine egne kommunikasjonsstyrker og utfordringer

    - «Jeg og min kommunikasjon»
    - Ut fra egenskaper og adferd, hva slags kommunikasjonsstyrker og - utfordringer har jeg, og hvordan kan jeg bruke disse best mulig og utvikle disse fremover

    14:45

    Oppsummering og avstemming av mål du ønsker å oppnå

    15:45

    Avslutning av kurset

  • Foredragsholdere

    Foredragsholdere

    • Person
      Solfrid Flateby

      Solfrid Flateby har vært HR- og kommunikasjonsdirektør for kjente selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic (BMW, MINI og Porsche). Hun har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 28 - 29 nov.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Påmelding

    28 - 29 nov.

    Lederkommunikasjon som virker

    Oslo på Bjørvika Konferansesenter

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.