Lederkommunikasjon som virker

Få rede på hvordan du håndterer utfordrende samtaler og kommunikasjon med ulike typer medarbeidere som gir resultater!

Tala & engagera

Lær deg å justere kommunikasjon og handling etter person og situasjon

Bilde line background Layer 1

Påmelding

11 - 12 jun.

Lederkommunikasjon som virker

Oslo på Thon Hotel Storo

Om kurset

Ledelsesforskningen viser at relasjonen mellom leder og medarbeider ikke kan bli for god - innenfor profesjonelle rammer. 

Lær å kommunisere på en måte som virker, hva slags type kommunikasjon som treffer ulike typer medarbeidere, og hvordan du kan ta samtaler du finner utfordrende eller vanskelige på en mye enklere måte.

Du lærer konkrete arbeidsmetoder og teknikker, slik at du får bedre kontroll og blir tryggere i rollen. Metodene du lærer her, kan du ta i bruk så snart du er tilbake på arbeidsplassen.

Det finnes utrolig mange type ledelsesstiler og -teorier. Utfordringen med mange programmer, kurs og foredrag, er at man snakker om idealene og hvilke resultater man skal skape som leder, uten å lære bort hvordan man faktisk skal skape endringer. Dette, i kombinasjon med «hva som skal til» retter kurset seg mot.

Det stilles stadig høyere krav til ledere i en moderne, rask verden, hvor de menneskelige relasjonene skal utgjøre "hele forskjellen". 

Er du villig til å ta det neste steget i dag, for å bedre resultatene i virksomheten?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ansatte på ulike ledernivå.

Læringsutbytte

  • Hvilken lederstil som fungerer best i ulike situasjoner
  • Hva empowering management er og hvordan du bruker det til din fordel
  • Hvordan tilpasse lederskap etter ulike personligheter og individuelle behov
  • Traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen
  • Hvordan kommunisere bedre som leder

Fordeler med kurset

  • Bli en ekspert i å justere kommunikasjon og handling etter person og situasjon
  • Få verktøy som hjelper deg i dialog, kritikksituasjoner og vanskelige samtaler.
  • Få konkrete lederverktøy og modeller som hjelper deg å skape resultater
  • Skaff deg en enklere lederhverdag
  • Erfaringsutveksling fra likesinnede i ulike bransjer

Dette er det beste kurset jeg har deltatt på! Stor takk til foredragsholder/instruktør Solfrid Flateby for fantastisk gjennomføring. Kursholderen utfordret hver og en av oss på måten vi utøver lederkommunikasjon, og hvordan vi kan bli den beste utgaven av oss selv i møte med våre medarbeidere, som alle har ulike behov. Jeg gleder meg til å prøve ut ulike tips fra kurset i praksis. Dette kurset vil jeg varmt anbefale til mine lederkollegaer!

Tone Pettersen Olden, Kommunikasjonssjef, Trondheim Renholdsverk
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Konkrete tips til å bedre din lederkommunikasjon
    - Hva slags ledelse og lederstil virker best og hvorfor
    - Verdibasert og tillitsbasert ledelse; hva er det, og hvordan gjør vi det i praksis
    - Empowering management; om å gi autonomi og øke motivasjon hos medarbeidere

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    Om ulike personligheter og individuelle behov
    - Slik tilpasser du lederskapet ditt enda bedre
    - Hvordan kan man «lese» personligheter ut fra egenskaper og adferd
    - Hvordan kommuniserer jeg til de ulike type mennesker
    - Få konkrete verktøy!

    Hva gjør du når "kjemien er dårlig"?
    - Stimuli-Respons; hva gjør du når «kjemien er dårlig» eller det er de samme medarbeiderne som alltid misforstår eller ikke forstår deg

    15:45

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:30

    Oppmøte og morgenkaffe

    09:00

    Dag 2. Les mer her >>

    Om tilbakemeldinger og tilbakemeldingskultur
    - Viktigheten av å korrigere adferd
    - Hva skal til og hvordan skaper du endringer
    - Lær å ta utfordrende samtaler på en enklere måte

    Traktmetoden; et konkret verktøy for den gode dialogen
    - En metode uavhengig av om det er kritikk, den vanskelige samtalen, en hyggelig prat eller direkte fagrelatert

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    Traktmetoden fortsetter.
    Bli bevisst dine egne kommunikasjonsstyrker og utfordringer
    - «Jeg og min kommunikasjon»
    - Ut fra egenskaper og adferd, hva slags kommunikasjonsstyrker og - utfordringer har jeg, og hvordan kan jeg bruke disse best mulig og utvikle disse fremover


    Oppsummering og avstemming av mål du ønsker å oppnå

    15:45

    Kurset avsluttes

  • Badge

    ISO-sertifisering

    Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift

    Badge

    100% fornøydgaranti

    Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

    Foredragsholdere

    Foredragsholdere

    • Person
      Solfrid Flateby

      Solfrid Flateby har vært HR- og kommunikasjonsdirektør for kjente selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic (BMW, MINI og Porsche). Hun har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for... Les mer

    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: Effektive kommunikasjonsferdigheter

    Kurssted

    Kurssted

    Thon Hotel Storo

    • 11 - 12 jun.

    Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

    Adresse

    Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: +47 23 40 02 00

    E-post: storo@olavthon.no

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Er du forberedt når de vanskelige personalsakene oppstår?

    Lær alt du må vite for å takle konflikter og vanskelige personalsaker på arbeidplassen.

    Meld deg på kurset i dag!

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.