Møteskolen

Bli en møteleder som sikrer motivasjon, effektivitet og kvalitet

Tala & engagera

Lær deg å engasjere og involvere alle møtedeltakerne, samt takle møteplagerne!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

11 - 12 jun. Se flere datoer

Møteskolen

Oslo på Thon Conference Vika Atrium

Om kurset:

Ønsker du effektive, nyttige og inspirerende møter på jobb?

Lær om møtets ulike faser; og hva du må gjøre før, under og etter et møte for å oppnå de resultatene du ønsker. Du vil lære hva som kjennetegner en uheldig møtekultur og en god møtekultur, hvordan den styrer oss og hva du kan gjøre for å påvirke møtekulturen der du jobber i ønsket retning.

Du får verktøy som hjelper deg å ta de riktige valgene som legger grunnlaget for et krystallklart møte. Du vil også lære å utarbeide en agenda som motiverer deltakerne til å komme forberedt og delta aktivt, og som sikrer høy kvalitet under møtet. 

Om du jevnlig leder og/eller deltar i møter på jobben kan du sikkert kjenne deg igjen i at det ikke alltid er en suksess. Sannheten er nok at de fleste møter kunne vært langt mer effektive og givende, hvis man hadde en bedre strategi og målsetting med møtet.

For å bli bedre, må du trene! På kurset får du praktisk trening i møteledelse, og muligheten til å løse spennende caser og problemstillinger knyttet til ledergruppemøter, avdelingsmøter og prosjektmøter.

Er du klar for å gi deg selv og din virksomhet en billett ut av «møteknipa»?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ansatte i jevnlig møtevirksomhet.

Læringsutbytte

  • Hvordan skape struktur og styring som optimaliserer tidsbruken i møter
  • Tilpasning av varighet og hyppighet av møter til ens faktiske behov
  • Hvordan skape eierskap til beslutninger som fattes i møtet
  • Hvordan sikre handling mellom møtene
  • Hvordan man enkelt følger opp og måler progresjon mellom møtene

Fordeler med kurset

  • Bli god til å fasilitere møter
  • Skap en tydelig møtekultur på jobb
  • Lær deg å spisse agendaen slik at den sikrer fremgang
  • Få møteverktøy som bidrar til mer effektive møter og målbare resultater       
  • Utvid ditt profesjonelle nettverk

Det er lettere å se behovet for endring gjennom kurset til Ann Elin. Hun ga oss mye inspirasjon! Vi er allerede i gang med å gjøre noen endringer i møtekulturen på jobben hos meg. Jeg lærte grep for å få til bedre møter. Jeg lærte også en del om kommunikasjon og samhandling

Heidi Noodt, seniorrådgiver i Husbanken

Veldig engasjerende og hun har et klart og tydelig språk. Jeg likte aller best de gangene hun åpnet for spørsmål og svar. Hun er en tydelig og dreven coach og kan det med å stille relevante spørsmål som fremmer refleksjon

Anders M. Mamen, Ansvarlig for innovasjon og produktutvikling i KANTAR TNS
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    "Sjekk inn" og foventinger om utbytte
    Hvorfor har vi møter? Hva er ditt møteproblem?

    Møteteori og møtefilosofi
    - Fordeler og hvorfor vi bør ha møter
    - Ulemper og hva som bør endres
    - Hva er velfungerende og smarte møter?

    Faste møter: Avdelingsmøter og prosjektmøter
    - God praksis - tips og triks for å håndtere typiske problemer og fallgruver

    Fleksible møter - typiske problemer og fallgruver
    - Hvordan sørge for at de blir effektive, engasjerende og resultatrike?

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    Personlig veiledning i å håndtere konkrete situasjoner og utfordringer
    - Unødvendig og irrelevant snakk
    - Når deltakere ikke er forberedt
    - Stor uenighet mellom partene

    Fasiliterende møteledelse
    - Hvordan du engasjerer møtedeltakerne optimalt
    - Hvordan legge til rette for selvledelse og godt medarbeiderskap

    Smarte møteredskaper som skaper konkrete resultater
    - Hvordan være en tydelig møteleder
    - Hvordan sikre fremdrift i og mellom møtene

    Case og øvelser
    - Personlig veiledning til hvordan du kan takle dine utfordringer som møteleder

    16:00

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart dag 2. Les mer her >>

    Innledning og åpning av møtet
    - Hvordan skape best mulig utgangspunkt for et vellykket møte
    - Bruk av agenda og tydelige mål
    - Hvordan få mest ut av deltakerne og deres ressurser
    - Øvelse

    Møteretorikk
    - Hva smarte utsagn er og hvordan du bør ordlegge deg
    - Lær å stille effektfulle spørsmål for å få bedre refleksjoner og diskusjoner
    - Øvelse

    Effektive prosessredskaper
    - Slik legger du til rette for økt kreativitet, involvering og eierskap til beslutninger
    - Øvelse

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    Oppsummeringer - hvordan avslutte møtet
    - Positivt
    - På en måte som sikrer handling i etterkant
    - Med oppslutning om vedtak og beslutninger
    - Øvelse

    Hvordan forbedre møtekulturen i din bedrift
    - Hva er god møtekultur
    - Hvordan former man møtekulturen
    - Hva kan du gjøre for å bedre kulturen på din arbeidsplass

    Coaching og personlig veiledning
    - Smarte øvelser og utfordringer som gir deg nyttig praksis når til du skal bruke det du har lært

    Gjennomføring
    - Hvordan sørge for at du faktisk bruker det du har lært
    - Overføring av beste praksis, og digitale møteredskaper som støtte

    16:00

    Kurset avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Badge

    ISO-sertifisering

    Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift

    Badge

    100% fornøydgaranti

    Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

    Kursholdere
    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: "Betydningen av en god møteagenda".

    Kurssted

    Kurssted

    Thon Conference Vika Atrium

    • 11 - 12 jun.

    Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.For veibeskrivelse, ankomst med kollektivtransport og parkering, se lenker nedenfor..

    Adresse

    Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 83 33 00

    E-post: vika.kurs@thonhotels.no

    Nettsted: Klikk her

    Bjørvika Konferansesenter

    • 7 - 8 okt.
    • 17 - 18 des.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Er du tydelig nok som leder?

    Lær å takle krysspress og bli mer tydelig som leder for en avdeling eller team!

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.