Skap et godt arbeidsmiljø

– for økt trivsel, redusert sykefravær og høyere produktivitet!

SOMMERKAMPANJE – få 15% rabatt på alle høstens kurs og konferanser

Velg sted:

Oslo

Påmelding

  • SOMMERKAMPANJE – få 15% rabatt på alle høstens kurs og konferanser
  • SOMMERKAMPANJE – få 15% rabatt på alle høstens kurs og konferanser
10 - 11 okt. Se flere datoer

Skap et godt arbeidsmiljø

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Beskrivelse
  • Hvordan skape et positivt arbeidsmiljø
  • Lær å forebygge sykefravær
  • Hvordan øke trivselen og motivasjonen
  • Bli tryggere i kommunikasjonen
  • Teknikker for økte prestasjoner og mental styrke

Få nyttig kunnskap og konkrete verktøy du kan bruke umiddelbart!

Hvordan oppnå økt trivsel, lavt sykefravær og motiverte medarbeidere?

Trivsel, motiverte medarbeidere og redusert sykefravær er en «gullgruve» for virksomheten. Det gir enorme besparelser og ressursene du trenger til utvikling av virksomheten. På dette praktiske 2-dagers kurset lærer du nyttige verktøy, teknikker og kommunikasjonsmodeller som er viktige i denne prosessen.

Verktøykassen, Gullkulen for klok kommunikasjon, kan brukes i forventningsavklaringer, tilbakemeldinger, vanskelige situasjoner og medarbeidersamtaler og samtaler med den sykemeldte.

Dette er verktøykassen Gullkulens nytteverdi:

  • Sikre mindre stress og mer motivasjon
  • Gir ny innsikt om egen holdning av adferd
  • Motiverer kollegaer
  • Skaper forståelse hos kollegaer
  • Gir mestringsfølelse
  • Sikrer å skille sak og person
  • Unngår misforståelser og konflikter
  • Påvirker tankesett
  • Skaper mer samhold og identitet
  • Sikrer fremdrift
  • Oppnår virksomhetens mål
  • Sikrer god ledelse og godt arbeidsmiljø

Dette gir jobbfriske arbeidsmiljø med friske og raske medarbeidere!

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, kaffe og te

    09:00

    Velkommen og introduksjon av kursleder v/ Confex

    09:05

    Hva skaper lavt sykefravær, økt trivsel og motivasjon

    - Kommunikasjonsteknikker og samtalestruktur for bedre kommunikasjon med dine medarbeidere og kollegaer
    - Lær en enkel, tydelig og brukervennlig samtalestruktur
    - Lær kommunikasjonstekniker med kommunikasjonsmodellen, Gullkulen, - en verktøykasse for klok kommunikasjon
    - Bli tryggere i kommunikasjonssituasjonen
    - Oppnå gjennomslagskraft og sikre fremdrift
    - Lær deg å skille person og sak

    Praktisk trening på samtalestrukturen
    Tren for å endre vaner - trening på samtalen med den sykemeldte

    10:00

    Pause

    10:15

    Stressfremmende kommunikasjon - en sabotør for trivsel og lavt sykefravær

    - Virkningen av stressfremmende kommunikasjons på helsen
    - Bli deg bevist deg din kommunikasjon, - fører den til unødvendig stress?
    - Lær deg snu stressende kommunikasjon til en konstruktiv tilbakemelding
    - Lær de riktige kommunikasjonsteknikkene
    - Bli trygg på hvordan du hindrer å skape stress i kommunikasjonssituasjonen hos dine kollegaer

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Hvordan unngå konflikt, frustrasjon og stress

    - Antistress-kommunikasjon; hvordan kommunisere for å dempe stressreaksjonene
    - Unngå misforståelser og konflikter med klok kommunikasjon
    - Hva trenger medarbeiderne for å holde seg friske og motiverte
    - Lær å trygge kollegaer gjennom din kommunikasjon
    - Bli selv trygg i kommunikasjonen med kollegaer
    - Skap mer samhold og identitet uten misforståelser
    - Hvordan sikre mindre stress og mer motivasjon
    - Gi mestringsfølelse gjennom klok kommunikasjon
    - Unngå lav effektivitet og lav produktivitet

    13:00

    Lær deg en positiv og ressurssterk holdning

    - Få ny innsikt i hva som påvirker holdninger og atferd
    - Lær å påvirke tankesettet ditt
    - Skap forståelse og riktige forventninger hos kollegaer
    - Skap relasjon, - gir mer empati
    - Effektive kommunikasjonsteknikker

    14:00

    Pause

    14:15

    Mental trening - bevisstgjøring og fokus

    - Få forståelse for nytten av mental trening
    - Hvorfor gir mental styrke økte prestasjoner
    - Mentale teknikker i forberedelse og prestasjon
    - Mental trening i praksis for bedre resultat
    Oppnå bedre ledelse, arbeidsmiljø og resultater

    15:00

    Praktisk trening - tren for å endre vaner

    - Trening på teknikker som er relevante fra din arbeidshverdag
    - Oppnå gjennomslagskraft og sikre fremdrift
    - Unngå lav effektivitet og lav produktivitet

    16:00

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte, kaffe og te

    09:00

    Trivsel og lavt sykefravær med riktig kommunikasjonskultur

    - Hvordan skape et mer positivt arbeidsmiljø
    - Få ny innsikt i forhold til krav og forutsetninger for en sunn organisasjonskultur
    - Lær å påvirke din og andres holdninger og atferd
    - Skap mer samhold og identitet uten misforståelser
    - Lær å fokusere på det som er positivt
    - Lær deg hvordan du «fremsnakker» og stopper baksnakking
    - Din kommunikasjonsplattform for din jobbhverdag

    10:00

    Pause

    10:15

    Bli bevisst din og andres kommunikasjonsstil

    - Lær deg å justere kommunikasjonen etter mottaker for å unngå misforståelser og konflikt
    - Vit hva du skal si i forhold til hvem du kommuniserer med og situasjonen
    - Unngå misforståelser og konflikter med riktig kommunikasjon til riktig person, men effektivitet og forståelse
    - Se nytten av ulikhet i organisasjonen
    - Få forståelse, begeistring og toleranse for andres ulikheter

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Ærlig kommunikasjon - hvordan kommunisere følelser

    - Hvordan kommunisere følelser på en konstruktiv måte
    - Få mer forståelse og innsikt om følelser og emosjoner
    - Prinsipper for ærlig kommunikasjon
    - Bli tryggere på deg selv i å kommunisere følelser og tanker
    - Hvordan sette riktige grenser for deg selv og andre
    - Hvordan kommunisere ærlig og klart
    - Hvordan mestre vanskelige samtaler

    13:30

    Adferd før og under samtalen

    - Tips til en å oppnå en best mulig kommunikasjon

    14:00

    Pause

    14:15

    Makt eller motivasjon?

    - Hvordan møte hersketeknikker
    - Få kommunikasjonsverktøy for økt trivsel og motivasjon
    - Motivasjonsspråket
    - Tips og teknikker
    - Trening på motiverende kommunikasjon

    14:45

    Prakstik trening - tren for å endre vaner

    - Trening i din relevante kommunikasjonssituasjon i små grupper
    - Sikre at kommunikasjonen gir mer trivsel, lavere sykefravær og bedre resultater

    15:30

    Avslutning dag 2


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Ingrid Braate Prillard

      Ingrid Braate Prillard fra Klokt Sagt har mer enn 20 års kommunikasjonsfaglig erfaring. Hun har arbeidet med strategisk kommunikasjon i både private og offentlige virksomheter, både som leder og ansatt. Flere samfunnstopper og ledere i norsk næringsliv har benyttet... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 10 - 11 okt.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Scandic Victoria

    • 11 - 12 des.

    Adresse

    Rosenkrantz' gate 13 0121 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24147000

    E-post: victoriaoslo@scandichotels.com

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.