Slik blir du en fremragende endringsleder

Lær deg å lede både enkeltpersoner og grupper gjennom endringsprosesser

Tala & engagera

Få gode verktøy for å skape dedikasjon og ansvarsfølelse hos involverte i endringsprosesser!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

25 - 26 mar. Se flere datoer

Slik blir du en fremragende endringsleder

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Leder du endringsprosesser?

Lær deg å ivareta en god kultur og motiverte medarbeidere fra endringens start til slutt! Kurset gir deg praktiske teknikker og verktøy for å sikre et godt samarbeid og god fremdrift, og for å forebygge konflikter og subkulturer. 

Du lærer konkrete metoder som kan brukes i ulike sammenhenger, slik at du får bedre oversikt over teamets samlede kompetanse. Metodene kan du ta i bruk umiddelbart.

Endringer skjer fortere og fortere, og du som leder må engasjere dine ansatte for stadig å kunne navigere til nye og bedre tilstander.

Gir du dine ansatte nødvendig kunnskap og opplæring, sikrer du varige endringer uten tilbakefall. 

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ledere på ulike nivåer som leder endringsprosesser.

Læringsutbytte:

  • Lær deg det som kreves av fremtidens gode ledere
  • Hvordan lede når digitalisering og automatisering skaper krav til endring
  • Slik takler du omstilling og endringsvegring
  • De viktigste oppgavene for deg som endringsleder – få folk med deg

Fordeler med kurset

  • Skap trygghet og mestringsevne hos medarbeiderne
  • Få kunnskap til å lede individer og grupper i endringsprosesser
  • Forebygg konflikter og vanskelige samtaler
  • Oppnå tydelige mål, still krav og prestere sammen i team
  • Utvid nettverket

Engasjerende kursholder og et godt kurs. Tydelig at han lever etter de samme reglene som han lærer vekk på kurset!

Audun Vindenes Egge, Teamleder, Politiets IKT-tjenester

Kurset var meget godt lagt opp! Dyktig og engasjerende foredragsholder som la vekt på toveiskommunikasjon, noe som er bra.

Linda Johnsen, Regnskapssjef, Bodø Kommune
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Hva skjer i endringer
    - Hvordan takle individuelle holdninger og endringsmønster

    Lederens rolle
    - Lederen som endringens rollemodell
    - Rollen som god eller dårlig leder kommer klart fram i endringer

    ADKAR-modellen
    - Enkel modell for å kunne styre og forstå endringsprosessene
    - Hvordan lede i turbulente omgivelser

    Awareness - Hvorfor endrer vi oss
    - Årsakene til at bedriften endrer seg
    - Hva er de eksterne påvirkningsfaktorene
    - Hvordan identifisere de nødvendige omstillingene for å tilpasse organisasjonen til fremtidige omgivelser
    - Hvilken strategi har firmaet valgt for å møte nye krav
    - Hva skjer dersom vi ikke endrer oss

    Desire - Ønske om å endre seg
    - Hvordan skape motivasjon for å delta i endringen
    - Personlige og finansielle forhold, alder, negative konsekvenser og indre verdier

    Knowledge - Kunnskap til å være med
    - Hvordan gi god informasjon om nye prosesser
    - Trening, kurs og opplæring
    - Hvordan skaffe ressursene til å lære opp
    - Bruk rollemodeller som verktøy
    - Forstå gapet i kunnskap

    Ability - Evnen til å gjennomføre med ny kunnskap og adferd
    - Bruk av coaching og mentoring for å ivareta individer
    - Ulike teknikker for å fjerne barrierer

    Reinforcement - Hvordan sikre endringen permanent
    - Viktigheten av å feire gjennomføringen
    - Synliggjøre og belønne prosessen alle har gjennomgått
    - Se på historien med før og nå blikk.
    - Husk å gi heder og ære


    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    16:00

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Oppsummering av det vi lærte i går og litt om dagens agenda

    Taktikk for å bygge Awereness og Disire
    - Hvordan bringe ansatte raskest mulig igjennom disse fasene

    Motstand og typiske feil
    - Hvor kommer motstand til endring fra
    - Hva er de klassiske feil i endringsprosesser

    Tips i endringssituasjoner
    - Problemer og tips

    ADKAR Testen
    - Et måleverktøy for å finne ut hvor den ansatte er i prosessen

    Selvledelse
    - Skal du lede noen må du kunne lede deg selv

    Motivasjon
    - Ansatte motiveres og demotiveres av forskjellige ting
    - Adferdsendring
    - Endring betyr ofte adferdsendring for mange ansatte

    Delegere
    - Kunsten å delegere på riktig nivå

    Coachende lederstil
    - Hvordan benytte coachende lederstil for å bringe ansatte videre i prosessen

    POM
    - Et enkelt verktøy for å bringe grupper til nye mål

    Den vanskelige samtalen
    - Hvordan forberede en vanskelig samtale

    Oppsummering
    - Hva har vi lært

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    16:00

    Kurset avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Petter Bakken

      Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i... Les mer

    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: Teamutvikling

    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 25 - 26 mar.
    • 27 - 28 mai

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Hvordan er din bedriftskultur?

    Få praktiske verktøy og tips for å kunne sette en tydelig virksomhetsretning, skap mening og se dine ansatte i større grad!

    Meld deg på kurset her!

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.