Slik lykkes du som rådgiver og fagekspert for linje og ledelse

Lær effektive metoder og verktøy for å styrke din rolle som rådgiver og fagekspert. Du får metoder og teknikker du vil ha stor nytte av.

Velg sted:

Oslo

Påmelding

26 - 27 mar. Se flere datoer

Slik lykkes du som rådgiver og fagekspert for linje og ledelse

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Lær effektive metoder og teknikker for å styrke din rolle som profesjonell sparringspartner for linje og ledelse:

  • Slik skaper du tillit og legitimitet i rollen som rådgiver og fagekspert
  • Få innsikt i hvordan du virker på andre og hvordan du best kommuniserer med ulike mennesketyper
  • Slik får du samarbeidet i virksomheten til å fungere optimalt
  • Lær hvordan du skaper deg handlingsrom og innflytelse i rollen
  • Lær mer om å påvirke uten lederansvar

Slik får du gjennomslagskraft som rådgiver og fagekspert i egen organisasjon.

Rollen som rådgiver og fagekspert for ledelse og medarbeidere i egen organisasjon, er viktig og krevende. Det er mange ulike egenskaper, kompetanser og erfaringer som er nødvendige for å lykkes, men hva kjennetegneregentlig en god internrådgiver?

Dette kurset utvikler deg faglig og personlig slik at du blir sikrere og mer effektiv i din rolle. Du lærer hvordan du kan få samarbeidet med andre i virksomheten til å fungere optimalt. I tillegg lærer du hvordan du bygger tillit og legitimitet i rollen din, samt hvordan du kommuniserer bedre med ulike typer mennesker. Kurset er lagt opp med en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvelser og plenumsdiskusjoner.

Kurset er delt inn i to hoveddeler:

Del 1: Rollebeskrivelse, ansvar og samarbeid

  • Lær hvordan du påvirker uten lederansvar
  • Lær hvordan du får samarbeidet med resten av organisasjonen til å fungere optimalt

Del 2: Kommunikasjon og personlighetsanalyse

Gjennomgang av personslighetstesten, JTI (Jungs Type Index) du blir bedt om å gjennomføre i forkant av kurset:

  • Få en analyse av din personlighetstype
  • Lær hvem du samarbeider best med
  • Lær hvordan du samarbeider best
  • Få innsikt i hvordan du kommuniserer

Det er en kunst å presentere komplisert fakta på en forståelig måte, men det lærer du på dette kurset.

Rollen som rådgiver og fagekspert for ledelse og medarbeidere i egen organisasjon, er viktig og krevende. Sett av to dager til å lære mer om hva som er nødvendige for å lykkes og hva som kjennetegner en god internrådgiver.

Som del av kurset møter du også flere i samme rolle og posisjon som deg som kan bidra med innsikt og læring du tar med deg tilbake på jobb.

Etter kurset har jeg blitt mer bevisst på min egen rolle og hvordan jeg kan være med å påvirke resultater på en positiv måte i min bedrift.

Lars Tore Grudal, Rådgiver, NAV
Goodie

Personlighetstest inkludert i deltakeravgiften

I forkant av kurset vil du få tilsendt en link til preferanseverktøyet JTI (Jungs Type Index) som du skal besvare. JTI er et ikke-evaluerende verktøy, som sier noe om hvordan vi mennesker kan være forskjellige uten at det betyr at noen er «bra» eller «mindre bra». I løpet av kursdag 2 vil JTI legge grunnlaget for de ulike temaene innenfor samtaleteknikk og presentasjonsteknikk. Testen er inkludert i deltakeravgiften.

Goodie

Last ned vår gratis eBok: Creative Problem Solving

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering og servering av kaffe og te

    09:00

    Åpning av kurset

    09:05

    Slik skaper du tillit og legitimitet i rollen din

    - Forretningsforståelse og virksomhetens DNA.
    - Rolleavklaring av ansvar og mandat, og gjennomføring av forventningsavklaringer
    - Viktige relasjonskompetanser for å lykkes

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Din profil : Hvem er du og hva er dine preferanser

    Vi ser på personlighetstesten du har gjort i forkant av kurset
    - Hva er mine preferanser og hvordan virker du på andre
    - Hvem kommuniserer og samarbeider du best med
    - Hva betyr dette for rollen du har
    - Hvilke roller tar du i team

    14:00

    Dine interessenter

    - Hvem er avhengig av meg og hvem er jeg avhengig av for å lykkes
    - Hvordan kan jeg utvikle disse relasjonene

    15:30

    Oppsummering og avslutning av første kursdag

    15:45

    Takk for i dag, vi ses i morgen

  • Dag 2

    08:30

    Velkommen tilbake, servering av kaffe og te

    09:00

    Vi starter kursdag 2

    09:05

    Motivasjon

    - Vi har alle ulike motivasjonsdrivere
    - Hvordan jobbe godt sammen hvis vi har ulike forventninger til innsats og resultat

    10:00

    Adferd: Selvledelse og perspektiver

    - Hva kjennetegner din stressatferd
    - Hvordan virker jeg på andre i de situasjonene
    - Selvledelse og selvregulering

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Dialogkompetanser

    - Hvordan kommunisere godt i ulike sammenhenger
    - Øvelse og trening på ulike verktøy og anerkjente samtaleteknikker
    - Hvordan få økt innflytelse og gjennomslag

    15:30

    Oppsummering og avslutning av kurset

    15:45

    Takk for denne gang og lykke til videre


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Agnethe Ellingsen

      Agnethe Ellingsen har bakgrunn som linjeleder i Alcatel og Telenor og har siden 2005 har utviklet omfattende kompetanse innen organisasjons- og lederutvikling, karriereveiledning og lederutvelgelse, blant annet fra rollen som fagdirektør i Mercuri Urval. Hun er... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 26 - 27 mar.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Fossekallen Konferansesenter

    • 12 - 13 jun.

    Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

    Adresse

    Vollsveien 13H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 99446555

    E-post: post@fossekallen.no

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.