Designtenking – innovativ utvikling av merkevare og strategi

Designtekning er en metode for å skape nye og innovative ideer. Mange av verdens fremtidstenkende virksomheter bruker designtekning som utviklingsverktøy.

Bilde line background Layer 1
Om kurset

Mange av verdens fremtidstenkende virksomheter bruker designtenking (design thinking) som utviklingsverktøy. 

Designtenking er en metode for å skape nye og innovative ideer.  Det er en tilnærming til innovasjon som leder til nye løsninger tilpasset til dem som skal bruke disse løsningene. 

Etter dette kurset har du som deltager fått

  • En innovasjonsprosess som vil bygge meningsfulle organisasjoner og merkevarer
  • Grunnleggende kunnskap om designtenkning i innovasjonsprosessen
  • Metoder og teknikker for å utvikle innovative løsninger og strategier
  • En ny måte å involvere og engasjere medarbeidere på
  • En rekke verktøy som kan hjelpe til gode prosesser
  • Idéer til hvordan man kan implementere verktøyene i egen organisasjon
  • Inspirasjon til å bli bedre!!! 

Ønsker du at organisasjonen din virkelig skal bety noe for kunden din? 
Da kan det å bringe inn designtenking inn i innovasjon- og utviklingsprosessen hjelpe deg.

Dette 2-dagers kurset er verdifullt for bedrifter og organisasjoner som ønsker å jobbe systematisk med og finne løsninger og fremgangsmåter som ikke er åpenbare.

Du får forståelse for hvordan din egen bedrift eller organisasjon kan bli en dynamisk og fremtidsrettet merkevare som er i konstant endring ut fra drivere internt, av bruker, i markedet og i samfunnet. Du får opplæring i designtekning, og en rekke verktøy og teknikker som du kan bruke for å utvikle relevante og engasjerende løsninger. I kurset vektlegges hvordan det man utvikler også bidrar til en styrket merkevareposisjon, ved at man skaper en kultur for innovasjon i bedriften eller organisasjonen.

Hvorfor skal forbrukerne og ansatte engasjere seg i merkevaren din? 

Vi er i en tid der man møter stadig større forventninger til kundeopplevelsen. Man må innovere og endre seg raskt, samtidig som man bygger gjenkjennelse og lojalitet. Det gjelder uavhengig om man er i en bedrift, en veldedig organisasjon eller i et politisk parti.

For å lykkes i dagens marked må bedriften eller organisasjonen stå for noe. Bedriften må ha en mening med hva man leverer av produkter og tjenester til kunden sin, og må gi en tydelig helhetlig kundeopplevelse. En slik organisasjon kan tiltrekke seg de riktige kundene, samtidig som det motiverer de ansatte som jobber hver dag, slik at man blir en meningsfull merkevare.

Kurset er ideelt for deg som har et overordnet ansvar for utviklingen av bedriftens strategi, merkevare og produkt- eller tjenesteutviklingsprosssene i bedriften. Det er tilrettelagt for deg uten designbakgrunn, og som har lyst til å få en kreativ tilnærming til strategi- og konseptutviklingsprosesser.

Praksisbasert læring

Å lære mens man utfører er et grunnleggende prinsipp i designteking. Kurset er derfor lagt opp til en todagers workshop, der man utvikler nye løsninger sammen. Du og de andre deltagerne lærer verktøyene og tankemåten ved sammen å utforske verktøyene. Underveis får dere korte foredrag om nøkkeltema, og verktøy dere kan bruke på konseptet dere utvikler.

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, kaffe og te

    09:00

    Velkommen v/Confex - program dag 1

    Merkevare og organisasjon er i konstant endring: Brruker, organisasjon, marked og samfunn
    Hvorfor designtenkning
    Hva er designtekning
    Identifisering av problemstillinger
    Designtenkning som prosess:
    Utforskning
    Ide og konseptutvikling
    Prototype og iterasjoner

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    16:00

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte, kaffe og te

    09:00

    Program dag 2

    Vi gjennomgår hva som er utviklet så langt og ambisjoner
    Sammenheng mellom innovative løsninger og merkevaren
    Skape rom for designtenkning i organisasjonen
    Prinsipper i designtenkning

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    16:00

    Avslutning av kurset


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Monika Hestad

      Monika Hestad er industridesigner og har undervist, forsket og praktisert designtenkning og designledelse i 15 år. Monika er gruslegger av Brand Valley, et strategisk rådgivingsfirma som er spesialisert på hvordan designledelse kan bidra til å bygge innovative... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Fossekallen Konferansesenter

    • 4 - 5 apr.
    • 3 - 4 jun.

    Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

    Adresse

    Vollsveien 13H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 99446555

    E-post: post@fossekallen.no

    Nettsted: Klikk her

    Påmelding

    4 - 5 apr. Se flere datoer

    Designtenking – innovativ utvikling av merkevare og strategi

    Oslo på Fossekallen Konferansesenter

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.