Google Analytics

Delta på kurs i den nyeste versjonen av Google Analytics. Lær nye funksjoner, webanalyse og skreddersøm av eget Dashboard.

Bilde line background Layer 1
Om kurset:

Utbytte av kurset: 

  • Gå fra å ha kjennskap til å bli ekspert på to effektive dager
  • Lær grepene som gjør weben til en lønnsomhetsdriver
  • Slik lager du handlingsplaner for weboptimalisering
  • Dashboards – skreddersy ditt eget Dashboard med veiledning
  • En ny verden – hvordan utnytte Universal Analytics og Enhanced Ecommerce

   

På kurset lærer du:

  • Hvordan du optimaliserer nettsiden basert på funnene i Google Analytics
  • Å lage ditt eget Dashboard – for effektiv og skreddersydd webanalyse
  • Hvordan du bruker verktøyet til å lære å kjenne dine kunder bedre
  • Optimal bruk av webrapporter
  • De nyeste mulighetene: Universal Analytics & Enhanced Ecommerce

Sørg for at din virksomhet iverksetter de riktige markedstiltakene med smartere bruk av Google Analytics!

Hvis du som markedsfører ikke har god kjennskap til Google Analytics, kan du rett og slett ikke få gjort jobben din ordentlig. På kurset tar vi deg gjennom hele reisen og gir deg innsikten og verktøyene du trenger for å lykkes bedre med din digitale markedsføring. 

Sett av to dager til å virkelig lære deg Google Analytics og opplev hvordan den digitale markedsføringen din blir mer treffsikker, effektiv og lønnsom. 

Etter kurset får du hele 2-års gratis support hos vår rutinerte kursleder.

Dette er et kurs du ikke har råd til å gå glipp av! 

Etter gjennomført kurs har du tilegnet deg nødvendig kompetanse i bruk av Google Analytics slik at du kan optimalisere bruken av nettsiden, forstå og bruke relevante rapporter, samt bruke statistikken aktivt for å lære å kjenne kundene dine bedre.

Omslag for Google Analytics

Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

Brosjyre for: Høst 2018

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering

    Servering av kaffe og te

    09:00

    Kursstart - velkommen!

    v/Jørgen Brunborg-Næss

    09:05

    DEL 1 - Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse

    - Lær de viktigste prinsippene innen analyse av webstatistikk
    - Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger
    - Bli kjent med de viktigste funksjonene og rapportene i Google Analytics

    12:00

    Lunsjbuffet

    13:00

    DEL 2 - Optimal administrasjon og datafangst med Google Analytics

    - Effektiv implementering av Google Analytics på nettsteder
    - Slik administrerer du kontoer og brukere optimalt
    - Tilleggsoppsett alle bør gjøre: Konverteringsmål, sporing av nettstedssøk, kobling mot webmaster Tools og Google AdWords
    - Slik lager du sporingskoder for optimal sporing og effektmåling av kampanjer
    - Universal Analytics: Lær om brukeridentifisering, Custom dimensions, Custom metrics og innhenting fra andre datakilder
    - Netthandelssporing: Hvordan registrere informasjon om transaksjonene i nettbutikken

    NYHET: Enhanced Ecommerce Tracking gir enda flere og bedre analysemuligheter

    16:00

    Avslutning av kursets første dag

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte dag 2 - Morgenkaffe og te

    09:05

    DEL 3 - Fra analyse til handling

    - Slik sammenligner du effektivt rapporter for å legge grunnlag for handling på weben
    - Lær deg segmentering: Det kraftigste verktøyet for økt innsikt i din virksomhets målgruppe
    - Hvordan bruke tallene fra Universal Analytics
    - Hvordan bruke data fra netthandelssporing for å optimalisere nettbutikken

    12:00

    Lunsjbuffet

    13:00

    DEL 4 - Hvordan lage ditt eget Dashboard i Google Analytics

    - Lær den nyeste funksjonen i Google Analytics!
    - Forskjellene og mulighetene med "Custom reports" og "Dashboards"
    - Derfor sparer du tid og penger på et optimalt oppsett av ditt eget Dashboard
    - Slik blir oversiktsrapportene optimalisert for din virksomhet
    - Slik implementerer du effektivt data fra Universal Analytics og Enhanced Ecommerce i ditt dashboard

    16:00

    Avslutning av kurset

    Utdeling av kursbevis

  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Jørgen Brunborg-Næss

      Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 21 - 22 nov.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Thon Conference Vika Atrium

    • 8 - 9 apr.
    • 11 - 12 jun.

    Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.For veibeskrivelse, ankomst med kollektivtransport og parkering, se lenker nedenfor..

    Adresse

    Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 83 33 00

    E-post: vika.kurs@thonhotels.no

    Nettsted: Klikk her

    Bra og lærerrikt kurs

    Katrine Neergaard, Markedskonsulent, Block Watne AS

    Google Analytics er et komplekst system, hvor man må kunne tolke tallene, for å ha noe utbytte av dem. Det formidlet kursleder på en utmerket måte!

    Jan Yngve Halvorsen, Webkoordinator, EMO AS
    Goodie

    Ønsker du å bli en spesialist innen dette feltet?

    Last ned vår gratis eBok, Internet Marketing, og lær enda mer om dette emnet.

    Last ned boken her

    Påmelding

    21 - 22 nov. Se flere datoer

    Google Analytics

    Oslo på Bjørvika Konferansesenter

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.