Markedsførerens digitale verktøykasse

Lær mer om content marketing, SoMe, SEO, CRO, Google Ads, e-post, mobil og webanalyse

Tala & engagera

Få verktøy og metoder som gir markedsføringen et nytt løft!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

11 - 12 jun. Se flere datoer

Markedsførerens digitale verktøykasse

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Lær deg å bli mer digitalt synlig - få flere kunder - generer mer salg!

Vi gir deg kurset med to av Norges fremste eksperter på digital markedsføring som gir deg essensen av hva som rører seg innen digital markedsføring. Sett av to dager til å få med deg praktiske tips og råd om blant annet content marketing, Google Ads, CRO og webanalyse!

Lær hvordan din virksomhet kan øke lønnsomheten og inntjeningen gjennom riktig bruk av digital markedsføring. Få verktøy, metoder og inspirasjon for å gi markedsføringen et nytt løft!

Gå ikke glipp av muligheten til å bli en mester ved å melde deg på kurset som gir deg alt du trenger å vite om digital markedsføring.

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe:
Markedsførere som ønsker økt breddekunnskap i digital markedsføring.

Læringsutbytte:

  • Innholdsmarkedsføring – hvordan skape verdi og relevans for kundene
  • E-postmarkedsføring – skriv så det selger
  • SEO (søkemotoroptimalisering) – ranger høyt i Google uten å betale for det
  • CRO – slik optimaliserer du dine hjemmesider og landingssider
  • Google Ads – hvordan få trafikk gjennom riktig tekst og triggerord
  • Digitale kampanjer – med fokus på remarketing, displayannonsering og YouTube
  • Webanalyse – hvordan øke trafikk og konverteringstallene

Fordeler med kurset:

  • Oppnå bedre digital synlighet i fremtiden
  • Lær hvordan du skriver for å engasjere brukerne
  • Bli i stand til å optimalisere egne web- og landingssider
  • Lær å generere mersalg gjennom aktiviteter og tiltak med fokus på konvertering
  • Få innsikt i god webanalyse og hvilke verktøy du kan bruke for å måle effekt

Spennende, relevant og interessant!

Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS

Meget godt kurs. Har aldri deltatt på et kurs som har vært så bra sammensatt ift aktuelle temaer og omkringliggende områder, og samtidig gitt så mange gode praktiske ideer. Super service og bevertning i tillegg!

Camilla Carlander, Webansvarlig, Aktiv eiendomsmegling
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Innholdsmarkedsføring - en best practice suksessguide
    - Slik skaper din innholdsmarkedsføring lønnsomhet for virksomheten
    - Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
    - 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir formidabel effekt
    - Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - optimal bruk

    SEO - ditt middel for økt omsetning
    - Hva er SEO og hvorfor er det livsviktig?
    - Hvordan bruke SEO for å bli synlig i Google og andre søkemotorer
    - Hvordan finne de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter. Les mer her >>

    Skriv så det selger
    - Lag optimale tekster for hjemmesider og landingssider
    - Metoder og tips for optimal kommunikasjon på web
    - Informasjons-web eller produkt-web - hva er forskjellen
    - Slik tilrettelegger du for optimal konverteringsrate på hver landingsside (CRO)

    Det digitale økosystemet
    - Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen
    - Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på

    Slik lykkes du med e-post markedsføring
    - Kritiske suksessfaktorer for å lykkes med e-postmarkedsføring
    - Hvordan utforme nyhetsbrev som kommer frem og blir lest
    - Hvordan skaffe epost-adresser - regler og tips

    15:30

    Kursdagen avsluttes.

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te


    09:00

    Kursstart dag 2. Les mer her >>

    Introduksjon til betalt markedsføring - Innføring i Google Analytics og Webanalyse

    Introduksjon til betalt markedsføring
    - Trender

    Innføring i Google Analytics og Webanalyse
    - Hva er Google Analytics og hva kan verktøyet brukes til?
    - Hvordan sette opp sporing av verdifulle hendelser (konvertering)?

    Google Analytics og Webanalyse forts.
    - Avklaring av viktige termer og begreper
    - Rask gjennomgang av brukergrensesnittet
    - Hvordan drille ned i rapportene?
    - Gjennomgang av viktige rapporter
    - Sanntid, målgrupper, trafikk, atferd og konvertering

    11:30

    Lunsj


    12:30

    Kurset fortsetter. Les mer her >>

    Innføring i Google Ads
    - Innføring i søkemotormarkedsføring (SEM)
    - Auksjonsmodellen til Google
    - Hvorfor er kontostruktur viktig?
    - Hvordan sette opp egne kampanjer?
    - Søkeordsverktøy
    - Tips og triks for å lykkes med betalt søk

    Innføring i markedsføring på Facebook
    - Facebook for bedrifter
    - Egen bedriftsside for virksomheten
    - Organisk og betalt markedsføring på Facebook
    - Hva er Ad Manager?

    Innføring i markedsføring på Facebook forts.
    - Nyttige verktøy for markedsførere på Facebook
    - Tips til hvordan lykkes på Facebook
    - Spørsmål og svar

    15:30

    Kurset avsluttes.


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Badge

    Confex er ISO 9001-sertifisert

    Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
    Les mer om sertifisering her.

    Badge

    100% fornøydgaranti

    Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Kim Nygaard

      Kim Nygaard er Head of Content i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og brenner spesielt for strategisk kommunikasjon som fører til digital synlighet. Tidligere jobbet han i verdens... Les mer

    • Person
      Lise Fimreite Simensen

      Lise Fimreite Simensen er gründer og CEO i Digital Heads AS, der hun bistår norske og utenlandske virksomheter med digital strategi, KPI'er, og markedsaktiviteter på nett og mobil.... Les mer

    ´
    Goodie

    Ønsker du å lære enda mer om de ulike nyansene innen digital markedsføring?

    Last ned vår gratis eBok: 50 Shades of Digital Marketing, og lær mer om dette emnet.

    Last ned boken her

    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 11 - 12 jun.
    • 16 - 17 okt.
    • 12 - 13 des.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Sliter du og din virksomhet med å nå frem på LinkedIn...?

    Uansett størrelse eller mål for din virksomhet, lær deg å nå den beste kunde og oppnå maksimal
    effekt i det profesjonelle nettverket!

    Meld deg på Markedsføring på LinkedIn her 

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.