Sosiale medier - et hav av muligheter

Få konkret kunnskap om hvordan du kan bruke sosiale medier aktivt for å skape økt synlighet, ta større markedsandel og gi bedriften din et styrket omdømme.

Lær om digital kommunikasjon og bli mer synlig

Velg sted:

Oslo
Beskrivelse
  • Slik har SoMe endret måten vi kommuniserer på
  • Lær hvordan sosiale medier påvirker langt utenfor sine egne plattformer
  • Hvordan bygge tillit, identitet og merkevare
  • Sosial kommunikasjon - forstå hvordan man skal formidle et budskap i sosiale medier for å få ønsket effekt
  • Lær å spille på lag med algoritmene
  • Hvilke kanaler bør du bruke i din bedrift
  • Bli bevisst de ulike kanalenes kjennetegn
  • Lær å bygge opp en enkel sosial medie-strategi
  • Praktisk trening: form, innhold, bilder og video

Sosiale medier er effektivt, billig og smart for å bygge omdømme og skape økt salg!

Sosiale medier har blitt en integrert og naturlig del av hverdagen vår. Dette kurset gir deg kunnskapen til å planlegge, måle og bruke sosiale medier effektivt og målrettet for å oppnå ønsket effekt.

HVORFOR SOSIALE MEDIER?
Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Dette byr på muligheter og utfordringer for alle som har et bevisst forhold til eget omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Viktig er det derfor å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.

Men hvordan bygge verdi som folk vil ha? Hvordan kan vi skape engasjement hos følgerne våre? Hvilke verktøy skal vi bruke, og hvordan fungerer disse? Og ikke minst - hvordan i all verden skal vi få tid til å følge opp alle kanalene?
Dette og mye mer får du svar på i kurset om sosiale medier med Synneva Erland.

NYE ARENAER FOR KUNDEKONTAKT
Sosiale medier blir stadig spådd en større rolle i arbeidshverdagen, og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.

Synneva Erland er kommunikasjonsrådgiver, og har blant annet utviklet sosiale medier-program for store kunder som Kavli og Q-Meieriene. På dette kurset får du hands on-kunnskap fra en av landets mest erfarne foredragsholdere. Du får trene deg på å lage korte video-snutter, bygge opp gode poster og du får direkte tilbakemeldinger.

Det blir vist mange caser underveis, til inspirasjon og motivasjon. Kurset er lagt opp veldig praktisk, slik at du kan ta i bruk det du lærer umiddelbart. I tillegg får du en brukermanual med deg hjem, så kunnskapen ikke går i glemmeboken!

Under kurset opprettes en lukket FB-gruppe for deltakerne, hvor vi laster opp filmer, diskuterer og lære av hverandre.

Deltakerne må ha med egen mobil og lader. Fint om du også har et enkelt mobilstativ (Tripod).

Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Åpning av kurset v/Confex og introduksjon av kursleder

    09:05

    Kommunikasjon og påvirkningskraft

    Hvordan påvirker vi hverandre med vår kommunikasjon?
    Måten du formulerer deg på i sosiale medier påvirker hvordan du blir oppfattet. Bli mer bevisst på hvilken påvirkningskraft vi har, og hva som fungerer best i sosiale medier.

    10:00

    Pause

    10:15

    Tillit, identitet og merkevarebygging - hvordan takle kommentarfeltene

    Å bygge en merkevare handler mye om å bygge tillit.
    Sosiale medier har gitt oss et mer transparent samfunn, og det er viktigere enn noen gang å være bevisst på hvordan man bygger og opprettholder tillit.
    Både i postene som publiseres, og ikke minst i hvordan man håndterer kommentarfeltene.

    10:45

    Spill på lag med algoritmene! Case og oppgaver

    Her får du grunnleggende kunnskap om hvordan algoritmene fungerer, og hva du kan gjøre for å oppnå økt synlighet.

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Hvilke kanaler er riktige for deg og din bedrift

    De ulike kanalenes kjennetegn
    Cases og oppgaver
    Facebook og LinkedIn er de viktigste kanalene for de aller fleste, men for noen er Instagram den største salgskanalen. I dette kurset bruker vi mest tid på disse tre kanalene, men ved behov kan vi også gi input på Snapchat og Twitter i tillegg.

    13:30

    Pause

    13:45

    Hvordan bygge en god post?

    Praktisk trening, tekst og bilder

    Her får du tid til å lage din egen post for ditt selskap, og få direkte tilbakemelding på den

    15:45

    Oppsummering og avslutning av dag 1

  • Dag 2

    08:45

    Ta deg tid til en morgenkaffe før vi starter

    09:00

    Video - vårt viktigste verktøy

    Hvordan oppføre seg foran kamera
    Praktisk trening
    Vi filmer korte snutter for å trene.

    10:30

    Kort innføring av enkle video-apper for mobilen

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Lag promo-videoer for din bedrift!

    Lag en kort video og få direkte tilbakemelding på den.

    13:30

    Pause

    13:45

    Videoproduksjon, forts.

    14:30

    Lær hvordan du kan bygge opp en enkel sosial medie-strategi

    Noen enkle grep for å få oversikt og å lage en strategi som alle i selskapet kan bruke.

    15:00

    Håndbok- hvordan bruke denne?

    Du får tilsendt en praktisk håndbok etter kurset.

    15:30

    Oppsummering og avstemming av mål du ønsker å oppnå

    Hvordan kan dette implementeres i din bedrift

    15:45

    Avslutning - lykke til videre!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Synneva Erland

      Synneva Erland har stått på ulike scener hele livet og har solid utdannelse fra universitet og høyskole. Med spisskompetanse på kommunikasjon kan hun bidra til å motivere, gi økt kunnskap og å løfte organisasjonen. Synneva Erland har vært profesjonell... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    • 4 - 5 jun.

    Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

    Adresse

    Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 82 91 57

    E-post: hoyreshus@hoyre.no

    Nettsted: Klikk her

    Goodie

    Er dere tre eller flere som skal på kurs?

    Vi hjelper dere gjerne med et tilpasset tilbud 

    Kontakt kundeservice for grupperabatt

    Påmelding

    4 - 5 jun.

    Sosiale medier - et hav av muligheter

    Oslo på Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Bedriftsintern opplæring

    Er dere flere i organisasjonen som har behov for samme opplæring? Vi kommer gjerne til dere!

    Les med om bedriftsintern opplæring her

    Goodie

    Har du hørt om Inbound Marketing?

    Last ned vår gratis eBok: Inbound Marketing, og bli enda bedre innenfor ditt fagfelt

    Last ned boken her

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.