Webanalyse og avansert datainnsamling med Google Analytics og Google Tag Manager

Bilde line background Layer 1
Om kurset
  • Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse
  • Innføring i "Egendefinerte Rapporter" (Custom Reports)
  • Innføring i Google Tag Manager (GTM)
  • Workshop med individuelt arbeid

Gjør avansert datainnsamling til en lek!

På dette kurset lærer du hvordan du kan legge til rette for å samle inn relevante data om brukerne på dine nettsider. Vi går gjennom den grunnleggende datainnsamlingen som Google Analytics gjør, og hvilke svakheter og feilkilder som ligger i denne. Deretter ser vi på hvordan dette kan bli bedre og mer relevant ved bruk av Event Tracking sammen med Custom Dimensions og Custom Metrics. Til slutt lærer du å bruke Custom Reports for å sette sammen akkurat de rapportene du har bruk for, både med gamle og nye data. 

For å få til dette må du lære å bruke Google Tag Manager (GTM). GTM er et tilleggsprodukt fra Google som setter deg i stand til å gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang. Alle tilpassinger du lærer å gjøre i løpet av kurset kan gjennomføres uten kunnskap om programmering, noe som gjør det lett for deg å sette i gang umiddelbart etter gjennomført kurs.

Program

Program

  • Dag 1

    00:00

    Registrering - kaffe og te. Oppsett av egen MAC/PC

    09:00

    Kursstart dag 1 - del 1

    Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse
    - Lær de viktigste prinsippene innen analyse av webstatistikk
    - Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger
    - Bli kjent med de viktigste funksjonene og rapportene i Google Analytics
    - Innføring i prinsippene for “Aktivitetssporing" (Event Tracking)

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Kursstart del 2

    Innføring i “Egendefinerte Rapporter" (Custom Reports)
    - Bygg rapporter som viser akkurat de dataene du, eller andre du leverer til, er interesserte i
    - Lær hvordan du bygger samlerapporter med data fra ulike steder
    - Utforsk sammenhengen mellom ulike dimensjoner og beregninger (metrics)

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk

    16:00

    Dag 1 avsluttes

  • Dag 2

    08:45

    Morgenkaffe og te. Oppsett av egen MAC/PC

    09:00

    Kursstart dag 2 - del 3

    Innføring i Google Tag Manager (GTM)
    - Lær hvordan GTM fungerer som mellomledd mellom websiden og Google Analytics
    - Lag og manipulér tagger for sporing av for eksempel klikk, nedlastinger og skjemasvar uten å skrive kode eller få hjelp av utviklere
    - Utnytt kraften i egendefinerte dimensjoner og beregninger
    - Legg inn tagger/script/pixler fra tredjepart, med full kontroll over når og hvor de aktiveres

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Kursstart del 4

    Workshop med individuelt arbeid under veiledning
    - Gå i dybden på det du har lært, med kyndig veiledning fra kursleder

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    16:00

    Kurset avsluttes - takk for nå!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Jørgen Brunborg-Næss

      Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Thon Conference Vika Atrium

    • 27 - 28 mai

    Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.For veibeskrivelse, ankomst med kollektivtransport og parkering, se lenker nedenfor..

    Adresse

    Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 83 33 00

    E-post: vika.kurs@thonhotels.no

    Nettsted: Klikk her

    Påmelding

    27 - 28 mai

    Webanalyse og avansert datainnsamling med Google Analytics og Google Tag Manager

    Oslo på Thon Conference Vika Atrium

    Goodie

    Ønsker du å lære mer om dette emnet.

    Last ned vår gratis eBok: Internet Marketing

    Last ned boken her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.