Webanalyse og visualisering med Google Analytics og Google Data Studio

Bilde line background Layer 1
OM KURSET
  • Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse
  • Innføring i “Egendefinerte Rapporter” (Custom Reports)
  • Innføring i visualisering med Google Data Studio
  • Workshop - individuelt arbeid med veiledning

Google Analytics kommer med en stor mengde ferdig definerte rapporter, som det kan være utfordrende å navigere seg frem i. Mange av dem er nyttige, men ofte vil man oppleve at de viser enten for mye eller for lite, eller bare feil sammenstilling av det man var interessert i. Custom Reports er et kraftig rapportverktøy som er innebygget i Google Analytics, og som setter deg i stand til å bygge akkurat den rapporten du vil ha. Det er dessuten det enkleste stedet å leke seg med datamaterialet i trygge omgivelser. 

Noen ganger vil man også at rapportene skal se bra ut, og hvis man skal formidle data til andre bør man ikke undervurdere effekten av god presentasjon. Google Data Studio er et verktøy for visualisering og bygging av dashboards som lar deg skreddersy alt fra fonter, farger og plassering av elementer, til avansert filtrering av datamaterialet. Grensesnittet minner mer om Powerpoint enn et analyseverktøy, som gjør at du enkelt kan lage rapporter som både gir god innsikt og som ser bra ut. Dette gjør det også enkelt for deg å komme i gang umiddelbart etter gjennomført kurs.

Etter kurset gir vi deg gratis support i 2 år hos vår kursleder!

Hvem passer kurset for:
Deg som har jobbet en stund med Analytics og ønsker deg en bedre verktøykasse for å analysere og presentere data. Deg som bruker mye tid og krefter på å hente ut data til rapporter som skal benyttes av andre.

At du har tilgang til en Google Analytics-konto for din organisasjon er en forutsetning. Desto lenger erfaring du har med å jobbe med Google Analytics fra før, desto større blir ditt utbytte av kurset, men det er fullt mulig for nybegynnere å melde seg på.
Det meste av innholdet i dette kurset er nytt i 2018, så det vil også passe for deg som har gått kurs tidligere.

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering - kaffe og te. Oppsett av egen MAC/PC

    09:00

    Kursstart dag 1 - del 1

    Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse
    - Lær de viktigste prinsippene innen analyse av webstatistikk
    - Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger
    - Bli kjent med de viktigste funksjonene og rapportene i Google Analytics

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Kursstart del 2

    Innføring i “Egendefinerte Rapporter" (Custom Reports)
    - Bygg rapporter som viser akkurat de dataene du, eller andre du leverer til, er interesserte i
    - Lær hvordan du bygger samlerapporter med data fra ulike steder
    - Utforsk sammenhengen mellom ulike dimensjoner og beregninger (metrics)

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    16:00

    Avsluning første kursdag

  • Dag 2

    08:45

    Morgenkaffe og te. Oppsett av egen MAC/PC

    09:00

    Kursstart dag 2 - del 3

    Innføring i visualisering med Google Data Studio
    - Bruk det du har lært om datamaterialet i et nytt grensesnitt
    - Lær å lage rapporter som inneholder riktige data, og som ser bra ut!

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Kursstart del 4

    Workshop med individuelt arbeid under veiledning
    - Gå i dybden på det du har lært, med kyndig veiledning fra kursleder

    Kurset tilpasses deltakerne, derfor kan det hende at programmet ikke blir fulgt kronologisk.

    16:00

    Kurset avsluttes - takk for nå!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Jørgen Brunborg-Næss

      Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 21 - 22 mai

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Påmelding

    21 - 22 mai

    Webanalyse og visualisering med Google Analytics og Google Data Studio

    Oslo på Bjørvika Konferansesenter

    Goodie

    Har du hørt om Inbound Marketing?

    Last ned vår gratis eBok: Inbound Marketing, og bli enda bedre innenfor ditt fagfelt

    Last ned boken her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.