Lær deg å identifisere og håndtere hersketeknikker når de oppstår, og kanskje bli oppmerksom på om du ubevisst
benytter noen av teknikkene selv.
Du lærer hvordan du takler hersketeknikker, legger opp en strategi for nå frem retorisk, og styrker arbeidsmiljøet med god kommunikasjon. Dette grunnleggende kurset lærer deg bekreftelsesteknikken, et av verktøyene for god kommunikasjon. I miljøer med god kommunikasjon minsker muligheten for at hersketeknikker slår rot, og på kurset lærer du hvordan du jobber frem mot nettopp dette.
Kurset tar utgangspunkt i faktiske hendelser, og det er rom for å dele egne erfaringer. Det er lagt opp til diskusjoner rundt hva som skjedde, og om man kunne håndtert situasjonen på en annen måte. Deltakerne vil løse oppgaver i mindre grupper under dagen, og få muligheten til erfaringsutveksling.
Du får konkrete tips og råd du kan bruke i det daglige – enten det blir med din leder, kollega, kunde eller partner.
Tidligere deltakere har gitt kursleder til dette kurset 5,48 av 6 mulige og kurset blir tilnærmet fulltegnet hver gang.
Kurset er rettet mot deg som vil forbedre din kommunikasjon, som vil kunne slå tilbake profesjonelt og elegant når noen prøver seg med hersketeknikker og du ønsker å komme styrket ut av en diskusjon. Uavhengig av bransje, nivå og sektor er du hjertelig velkommen!
Dette er et grunnleggende kurs og ingen forkunnskaper er påkrevd
01 Retorikkens grunnprinsipper
02 Kroppsspråk, stemmebruk og holdning - dette må du vite
03 De fem hersketeknikker
04 Slik takler du vanskelige personer og situasjoner
05 Gruppediskusjoner
Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format.
Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.
Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.
08:30 Oppmøte og registrering
09:00 Kurset starter
12:00 Lunsj
16:00 Kurset avsluttes
Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i Europa.
Petter har jobbet 29 år i Hewlett-Packard med support, service, salg, produkt- og markedsansvar. De 14 siste årene i HP med både produksjon og leveranse av ledelses- og salgsrelaterte kurs. Han har siden 2011 til mars 215 vært ansatt i Habberstad, hvor han har holdt kurs innenfor salg, ledelse og prosesser til en rekke Norske bedrifter. Petter er i tillegg sertifisert Coach og underviser i coaching. Han er også sertifisert innenfor endringsledelse (PROSCI Change Management Certification).