Bedriftstilpassede løsninger?

Uansett hvilke kompetansebehov dere måtte ha, så er dere velkommen til å kontakte oss med en forespørse!
Bli kontaktet

IT-support og servicedesk ledelse

Synliggjør servicedeskens verdi, og bli bedre på operativ og strategisk ledelse
Meld meg på
Del dette kurset
Høstens datoer lansert
Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
Sertifisert kurs
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Abonnement
OversiktProgrammetSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer det
Tidligere kunder
KursledereMeld meg på
2
Dag(er)
Live
Sertifisert kurs
17995
kr eks. mva

Om kurset

Synliggjør servicedeskens verdi i organisasjonen

Gjennom god serviceledelse kan du forbedre resultater og øke brukertilfredshet. Kurset tar for seg hvordan du kan planlegge og strukturere hverdagen, hvordan utarbeide en servicestrategi og knytte KPIer til denne.

Få innføring i hvordan du kan få frem det best i den enkelte og tilrettelegge for effektiv og hensiktsmessig rapportering. Kurset er for deg som har personalansvar innen servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport, og som ønsker å bli en enda bedre leder.

Slik får du det beste ut av medarbeiderne

Dette kurset gir deg det du trenger for å synliggjøre servicedeskens verdi i organisasjonen, samt å finne det riktige systemet for samhandling mellom menneske og teknologi. Vit hvordan du best mulig kan styrke deres rutiner og smidig oppfølging av avvik. Lær deg hvordan du og ditt team kan imøtekomme og effekt håndtere klager og ubehagelige henvendelser.

En godt drevet servicedesk gjør livet enklere for alle typer virksomheter, og er kontaktpunkt for alt fra reklamasjoner til forespørsler om IT-support.


Fordeler med kurset

  • Bli bedre på operativ og strategisk ledelse
  • Få nye perspektiver og vinklinger inn i en fartsfylt hverdag
  • Bedret fremtidig samspill mellom menneske og teknologi
  • Øk fremtidig ansatt- og kundetilfredshet
  • Møt ledere fra ulike bransjer for erfaringsutveksling

Smart samhandling mellom menneske og teknologi

Les mer

Neste kurs

23.-24. november
Bjørvika Konferansesenter
To be defined
12809295
oslo
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kunnskapsmål

  • Balansere daglig drift og ledelse
  • Rutiner for oppfølging og tilbakemelding av ansatte
  • Sette opp en servicestrategi
  • Identifisere riktige KPIer
  • Kunnskap om å styre kulturen i ønsket retning
  • Profesjonell håndtering av sinte kunder og klager

Målgruppe

Kurset er for deg med personalansvar på servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport

Forkunnskaper

Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du jobbet med IT-support, på servicedesk og kundesenter er dette en fordel og vil styrke læringsutbyttet ditt

Programmet

Se hele programmet + -

01 Ledelse

  • Hvordan finne tid til å lede når du selv er operativ
  • Tilrettelegg for jevnlig 1-1-oppfølging
  • Effektiv og hensiktsmessig rapportering
  • Prosesser, rutiner og avviks-oppfølging
  • Synliggjøring av servicedesken i organisasjonen
  • Grunnlaget for gode kundeopplevelser begynner med fornøyde ansatte

02 Servicestrategi

  • Planlegging og strukturering
  • Dele planer og delegere oppgaver
  • KPIer knyttet til strategien

04 Håndtering av klager og sinte kunder

  • Hvordan kommunisere med forskjellige typer kunder
  • Hvordan skape trygghet for ansatte i pressede situasjoner

05 Bevisst kulturbygging

  • Knyttet opp mot strategien, verdiene og visjonen
  • Hvordan ta tak i kulturen og skape et godt arbeidsmiljø

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

Eksamen

Praktisk informasjon om eksamen

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.

  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Abonnement

Vi ønsker å styrke ditt kompetansenivå hele yrkeslivet, enten det er med oppfriskning av eksisterende kompetanse eller å kunne bistå med ny. Med livslang læring holder du deg oppdatert og relevant for fremtidens omstilling og konkurranseevne i yrkeslivet.

Som et ledd i livslang læring har vi tilrettelagt dette kurset med en abonnementløsning for deg. Fra du melder deg på kurset har du fri tilgang til all materiell i 12 måneder, og etter dette kan du beholde kurset for støtte og veiledning med årlig fornyelse. Som abonnementskunde tilbyr vi deg svært gunstige og rabatterte priser, slik at du kan kontinuerlig holde deg oppdatert og relevant.

Om du ønsker å avslutte abonnement ditt må avtalen sies opp 30 dager innen abonnementet utløper, ellers vil abonnementet fornyes automatisk. Se mer informasjon i våre Salgsvilkår og FAQ her.

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
Pamela Sandvik
Systems Support Manager
Vard

Veldig bra kurs, har gitt meg mye å tenke på og planlegger endring hos oss!

Kursledere

Trine Lise Ness Grimstad

Trine Lise Ness Grimstad er Senior Rådgiver i Waken AS, og har lang erfaring fra etablering, oppbygging, ledelse og utvikling av små og store kundesentre. Med innsikt i sammenhengen mellom medarbeiderentusiasme og kundelojalitet, er det spesielt kulturbevissthet, og tydelig, inspirerende og forutsigbar ledelse, som kjennetegner Trine Lises kompetanseområder.  

Hun har ledet og utviklet kundesentre og supportavdelinger hos blant andre 1881, Kredinor, Lindorff, Dolphin, GET og CompuGroupMedical, og har også arbeidet som bedriftsrådgiver og mentor innen fagområdene inspirerende ledelse og kundeservice.

Les mer

Påmelding

Spørsmål om kurset:

Siri Husby

Kursansvarlig
+47 482 71 747
sh@confex.no
Spørsmål om registrering:

Jannicke Lillelien

Kunderådgiver
+47 938 66 666
kunde@kursbekreftelse.no

IT-support og servicedesk ledelse

Sted:
undefined
Dato:
undefined
Pris:
17995
kr eks. mva

Velg sted

Velg dato

To be defined

* Vennligst fyll inn alle felter

Inge tilgjengelig dato!

2. Deltakere

Deltakere

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Fakturainformasjon

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
17995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
17995
kr. eks. mva.

Vilkår

* Vennligst fyll inn alle felter

63391,63392
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Oops! Something went wrong while submitting the form.