IT-support og servicedesk ledelse
17995
 ekskl. mva.
Til påmelding

IT-support og servicedesk ledelse

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Synliggjør servicedeskens verdi, og bli bedre på operativ og strategisk ledelse
Har du spørsmål om kurset eller ønsker å bestille et internt kurs til bedriften din? Ta kontakt med oss i dag!
Check-ikon

Høstens datoer lansert

Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
OversiktKursinnholdSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer detKursledereTidligere kunderTil påmeldingKontakt oss

Hva du lærer

  • Balansere daglig drift og ledelse
  • Rutiner for oppfølging og tilbakemelding av ansatte
  • Sette opp en servicestrategi
  • Identifisere riktige KPIer
  • Kunnskap om å styre kulturen i ønsket retning
  • Profesjonell håndtering av sinte kunder og klager

Kursbeskrivelse

Synliggjør servicedeskens verdi i organisasjonen

Gjennom god serviceledelse kan du forbedre resultater og øke brukertilfredshet. Kurset tar for seg hvordan du kan planlegge og strukturere hverdagen, hvordan utarbeide en servicestrategi og knytte KPIer til denne.

Få innføring i hvordan du kan få frem det best i den enkelte og tilrettelegge for effektiv og hensiktsmessig rapportering. Dette skreddersydde kurset er myntet på mindre og mellomstore kundesentre hvor du selv som leder er operativ.

Slik får du det beste ut av medarbeiderne

Synliggjør servicedeskens verdi i organisasjonen og bli trygg på hvordan finne det riktige systemet for samhandling mellom menneske og teknologi. Vit hvordan du best mulig kan styrke deres rutiner og smidig oppfølging av avvik. Lær deg hvordan du og ditt team kan imøtekomme og effekt håndtere klager og ubehagelige henvendelser.

Les mer

Den krevende balansen som operativ leder

Kurset er for deg som har personalansvar innen servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport, og som ønsker å bli en enda bedre leder. Enten dere er 5 eller 35 ansatte hos dere kan det være krevende å mestre både fagansvar og personalansvar, at tiden ikke alltid strekker til. Få konkrete tips for hvordan du kan forme en struktur på egen arbeidsplass for hvordan spille hverandre gode.

Fordeler med kurset

  • Balansere daglig drift og ledelse
  • Rutiner for oppfølging og økt ferdigheter til å gi tilbakemelding av ansatte
  • Sette opp en servicestrategi
  • Identifisere riktige KPIer
  • Kunnskap om å styre kulturen i ønsket retning
  • Profesjonell håndtering av sinte kunder og klager
  • Vite hvordan godt lederskap og aktivt medarbeiderskap henger sammen
  • Kunnskap og ferdigheter til å kunne utvikle deg selv og utvikle dine medarbeidere
  • Kunnskap om hvordan utvikle gode team og et godt arbeidsmiljø
Smart samhandling mellom menneske og teknologi
Se mindre

Målgruppe

Kurset er for deg med personalansvar ved mindre og mellomstore kundesentre, helpdesk, IT-support.

Forkunnskaper

Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du jobbet med IT-support, på servicedesk og kundesenter er dette en fordel og vil styrke læringsutbyttet ditt

Kursinnhold

01 Ledelse

  • Hvordan finne tid til å lede når du selv er operativ
  • Tilrettelegg for jevnlig 1-1-oppfølging
  • Effektiv og hensiktsmessig rapportering
  • Prosesser, rutiner og avviks-oppfølging
  • Synliggjøring av servicedesken i organisasjonen
  • Grunnlaget for gode kundeopplevelser begynner med fornøyde ansatte

02 Servicestrategi

  • Planlegging og strukturering
  • Dele planer og delegere oppgaver
  • KPIer knyttet til strategien

03 Håndtering av klager og sinte kunder

  • Hvordan kommunisere med forskjellige typer kunder
  • Hvordan skape trygghet for ansatte i pressede situasjoner

04 Bevisst kulturbygging

  • Knyttet opp mot strategien, verdiene og visjonen
  • Hvordan ta tak i kulturen og skape et godt arbeidsmiljø

05 Godt lederskap og aktivt medarbeiderskap

  • Hvorfor ledelse er for viktig til kun å overlate til ledere
  • Hvor begynner og hvor slutter lederes ansvar?
  • Forventninger til lederrollen (ledere fire jobber)
  • Hva er aktivt medarbeiderskap – hvorfor er det viktig og hvordan utøve det?
  • Lederferdigheter som utvikle aktivt medarbeiderskap
  • Kjenn deg selv – en styrkebasert tilnærming til utvikling

06 Kommunikasjon og samspill med de ansatte

  • Hvordan spille hverandre gode?
  • Betydningen av respektfull kommunikasjon
  • Hvordan utvikle gode grupper og team
  • Slik får du dine medarbeidere til å trives på jobb

07 Hvordan gi tilbakemeldinger som fører til vekst, utvikling og endring

  • Ulike former for tilbakemelding – gi, motta og bestille tilbakemeldinger.
  • Hvordan håndtere vanskelige/nødvendige samtaler med dine ansatte
  • Hvordan håndtere medarbeidere som ikke leverer, eller som skaper dårlig arbeidsmiljø

01 Ledelse

  • Hvordan finne tid til å lede når du selv er operativ
  • Tilrettelegg for jevnlig 1-1-oppfølging
  • Effektiv og hensiktsmessig rapportering
  • Prosesser, rutiner og avviks-oppfølging
  • Synliggjøring av servicedesken i organisasjonen
  • Grunnlaget for gode kundeopplevelser begynner med fornøyde ansatte

02 Servicestrategi

  • Planlegging og strukturering
  • Dele planer og delegere oppgaver
  • KPIer knyttet til strategien

03 Håndtering av klager og sinte kunder

  • Hvordan kommunisere med forskjellige typer kunder
  • Hvordan skape trygghet for ansatte i pressede situasjoner

04 Bevisst kulturbygging

  • Knyttet opp mot strategien, verdiene og visjonen
  • Hvordan ta tak i kulturen og skape et godt arbeidsmiljø

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

SOA

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Prince2

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

DNV

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt. Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen,

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen
6 måneder gratis

Eksklusiv og kostnadsfri tilgang til PraktiskLedelse

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Skjermbilde av kunnskapsportal for PraktiskLedelse

Kursledere

Etter mange års erfaring med kurs og konferanser, har vi opparbeidet en solid database med dyktige foredragsholdere som har erfaring fra både åpne og bedriftstilpassede kurs. Alle våre foredragsholdere evalueres på faglig dyktighet og pedagogisk fremstillingsevne, og vi velger ut de som er best egnet for hvert kurs.  Med godt humør og stort engasjement kombinerer våre kursholdere teori med praktiske oppgaver og tett veiledning, for å maksimere ditt læringsutbytte.

Kursledere

Trine Lise Ness Grimstad
Trine Lise Ness Grimstad
Kursleder

Trine Lise Ness Grimstad er Senior Rådgiver i Waken AS, og har lang erfaring fra etablering, oppbygging, ledelse og utvikling av små og store kundesentre. Med innsikt i sammenhengen mellom medarbeiderentusiasme og kundelojalitet, er det spesielt kulturbevissthet, og tydelig, inspirerende og forutsigbar ledelse, som kjennetegner Trine Lises kompetanseområder.  

Hun har ledet og utviklet kundesentre og supportavdelinger hos blant andre 1881, Kredinor, Lindorff, Dolphin, GET og CompuGroupMedical, og har også arbeidet som bedriftsrådgiver og mentor innen fagområdene inspirerende ledelse og kundeservice.

Vis mer
Vis mindre

Om arrangøren

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
"

Veldig bra kurs, har gitt meg mye å tenke på og planlegger endring hos oss!

"
Pamela Sandvik
Systems Support Manager
Vard

Påmelding

Steg

Välj plats och datum

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura

Tilgjengelige steder

(Scroll bortover for flere byer)

Tilgjengelige steder (A-Å)

Se alle avholdelser

Tilgjengelige datoer

Dette er et forhåndsinnspilt kurs, tilgang blir tildelt via e-post.

Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt

* Vennligst velg en dato

Ingen ledige datoer!

Steg

Deltagare

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Faktura

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
17995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
17995
kr. eks. mva.

* Vennligst fyll inn alle felter

63391
Check-ikon
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Pris
17995
ekskl. mva.
2 dager
Klasserom
100% fornøydgaranti
Sertifisert kurs
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 deltakere
6 måneders fri tilgang til læringsportal
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.

Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Bedriftstilpassede løsninger
Er dere en gruppe og ønsker dette kurset som et bedriftsinternt kursprogram? Da kan vi selvfølgelig bistå med spesialtilpasset og sertifisert opplæring for din bedrift.
Ønsker du mer informasjon om bedriftsintern opplæring?
Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.