Bedriftstilpassede løsninger?

Uansett hvilke kompetansebehov dere måtte ha, så er dere velkommen til å kontakte oss med en forespørse!
Bli kontaktet

IT-support og servicedesk ledelse

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Synliggjør servicedeskens verdi, og bli bedre på operativ og strategisk ledelse
Meld meg på
Del dette kurset
Høstens datoer lansert
Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
Sertifisert kurs
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Abonnement
OversiktProgrammetSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer det
Tidligere kunder
KursledereMeld meg på
2
Dag(er)
Live
Sertifisert kurs
17995
kr eks. mva
Online - 1000 kr rabatt

Om kurset

Synliggjør servicedeskens verdi i organisasjonen

Gjennom god serviceledelse kan du forbedre resultater og øke brukertilfredshet. Kurset tar for seg hvordan du kan planlegge og strukturere hverdagen, hvordan utarbeide en servicestrategi og knytte KPIer til denne.

Få innføring i hvordan du kan få frem det best i den enkelte og tilrettelegge for effektiv og hensiktsmessig rapportering. Dette skreddersydde kurset er myntet på mindre og mellomstore kundesentre hvor du selv som leder er operativ.

Slik får du det beste ut av medarbeiderne

Synliggjør servicedeskens verdi i organisasjonen og bli trygg på hvordan finne det riktige systemet for samhandling mellom menneske og teknologi. Vit hvordan du best mulig kan styrke deres rutiner og smidig oppfølging av avvik. Lær deg hvordan du og ditt team kan imøtekomme og effekt håndtere klager og ubehagelige henvendelser.

Den krevende balansen som operativ leder

Kurset er for deg som har personalansvar innen servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport, og som ønsker å bli en enda bedre leder. Enten dere er 5 eller 35 ansatte hos dere kan det være krevende å mestre både fagansvar og personalansvar, at tiden ikke alltid strekker til. Få konkrete tips for hvordan du kan forme en struktur på egen arbeidsplass for hvordan spille hverandre gode.

Fordeler med kurset

  • Balansere daglig drift og ledelse
  • Rutiner for oppfølging og økt ferdigheter til å gi tilbakemelding av ansatte
  • Sette opp en servicestrategi
  • Identifisere riktige KPIer
  • Kunnskap om å styre kulturen i ønsket retning
  • Profesjonell håndtering av sinte kunder og klager
  • Vite hvordan godt lederskap og aktivt medarbeiderskap henger sammen
  • Kunnskap og ferdigheter til å kunne utvikle deg selv og utvikle dine medarbeidere
  • Kunnskap om hvordan utvikle gode team og et godt arbeidsmiljø

Smart samhandling mellom menneske og teknologi

Eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal

I kursavgiften inngår tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledere – www.praktisk-ledelse-101.no, helt kostnadsfritt i 6 måneder. Her vil du som leder kunne ta del i artikler, webinarer, videoer og podcaster som hjelper deg med å holde deg oppdatert og få de rette forutsetningene og støtten til å kunne utvikle ditt lederskap videre

Les mer

Neste kurs

Se alle avholdelser

23.-24. november
Oslo
Bjørvika Konferansesenter
Will run
12809295
oslo
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Praktisk informasjon

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Kunnskapsmål

  • Balansere daglig drift og ledelse
  • Rutiner for oppfølging og tilbakemelding av ansatte
  • Sette opp en servicestrategi
  • Identifisere riktige KPIer
  • Kunnskap om å styre kulturen i ønsket retning
  • Profesjonell håndtering av sinte kunder og klager

Målgruppe

Kurset er for deg med personalansvar ved mindre og mellomstore kundesentre, helpdesk, IT-support.

Forkunnskaper

Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du jobbet med IT-support, på servicedesk og kundesenter er dette en fordel og vil styrke læringsutbyttet ditt

Programmet

Se hele programmet + -

01 Ledelse

  • Hvordan finne tid til å lede når du selv er operativ
  • Tilrettelegg for jevnlig 1-1-oppfølging
  • Effektiv og hensiktsmessig rapportering
  • Prosesser, rutiner og avviks-oppfølging
  • Synliggjøring av servicedesken i organisasjonen
  • Grunnlaget for gode kundeopplevelser begynner med fornøyde ansatte

02 Servicestrategi

  • Planlegging og strukturering
  • Dele planer og delegere oppgaver
  • KPIer knyttet til strategien

03 Håndtering av klager og sinte kunder

  • Hvordan kommunisere med forskjellige typer kunder
  • Hvordan skape trygghet for ansatte i pressede situasjoner

04 Bevisst kulturbygging

  • Knyttet opp mot strategien, verdiene og visjonen
  • Hvordan ta tak i kulturen og skape et godt arbeidsmiljø

05 Godt lederskap og aktivt medarbeiderskap

  • Hvorfor ledelse er for viktig til kun å overlate til ledere
  • Hvor begynner og hvor slutter lederes ansvar?
  • Forventninger til lederrollen (ledere fire jobber)
  • Hva er aktivt medarbeiderskap – hvorfor er det viktig og hvordan utøve det?
  • Lederferdigheter som utvikle aktivt medarbeiderskap
  • Kjenn deg selv – en styrkebasert tilnærming til utvikling

06 Kommunikasjon og samspill med de ansatte

  • Hvordan spille hverandre gode?
  • Betydningen av respektfull kommunikasjon
  • Hvordan utvikle gode grupper og team
  • Slik får du dine medarbeidere til å trives på jobb

07 Hvordan gi tilbakemeldinger som fører til vekst, utvikling og endring

  • Ulike former for tilbakemelding – gi, motta og bestille tilbakemeldinger.
  • Hvordan håndtere vanskelige/nødvendige samtaler med dine ansatte
  • Hvordan håndtere medarbeidere som ikke leverer, eller som skaper dårlig arbeidsmiljø

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

Eksamen

Praktisk informasjon om eksamen

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.

  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Praktisk informasjon

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Abonnement

Vi ønsker å styrke ditt kompetansenivå hele yrkeslivet, enten det er med oppfriskning av eksisterende kompetanse eller å kunne bistå med ny. Med livslang læring holder du deg oppdatert og relevant for fremtidens omstilling og konkurranseevne i yrkeslivet.

Som et ledd i livslang læring har vi tilrettelagt dette kurset med en abonnementløsning for deg. Fra du melder deg på kurset har du fri tilgang til all materiell i 12 måneder, og etter dette kan du beholde kurset for støtte og veiledning med årlig fornyelse. Som abonnementskunde tilbyr vi deg svært gunstige og rabatterte priser, slik at du kan kontinuerlig holde deg oppdatert og relevant.

Om du ønsker å avslutte abonnement ditt må avtalen sies opp 30 dager innen abonnementet utløper, ellers vil abonnementet fornyes automatisk. Se mer informasjon i våre Salgsvilkår og FAQ her.

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
Pamela Sandvik
Systems Support Manager
Vard

Veldig bra kurs, har gitt meg mye å tenke på og planlegger endring hos oss!

Kursledere

Jon Fredrik Alfsen

Jon Fredrik Alfsen er statsviter og høyskolekandidat, samt har etterutdanning i livsfaseorientert personalpolitikk. Jon Fredrik har mange års erfaring som rådgiver innenfor endringsprosesser, leder- og ledelsesutvikling og utvikling av medarbeiderskap. Han har leder- og undervisningserfaring fra Prosjektforum ved UIO, og jobber i dag i Impaktor AS.

Jon Fredrik har bred erfaring fra kurs, programmer og prosesser knyttet til utvikling av både lederskap og medarbeiderskap. Han har jobbet med design og gjennomføring av lederutviklingsprogram, ledergruppeutvikling, kurs og foredrag på ulike ledertemaer, og har omfattende erfaring fra individuell lederstøtte og coaching.

Les mer
Trine Lise Ness Grimstad

Trine Lise Ness Grimstad er Senior Rådgiver i Waken AS, og har lang erfaring fra etablering, oppbygging, ledelse og utvikling av små og store kundesentre. Med innsikt i sammenhengen mellom medarbeiderentusiasme og kundelojalitet, er det spesielt kulturbevissthet, og tydelig, inspirerende og forutsigbar ledelse, som kjennetegner Trine Lises kompetanseområder.  

Hun har ledet og utviklet kundesentre og supportavdelinger hos blant andre 1881, Kredinor, Lindorff, Dolphin, GET og CompuGroupMedical, og har også arbeidet som bedriftsrådgiver og mentor innen fagområdene inspirerende ledelse og kundeservice.

Les mer

Påmelding

Spørsmål om kurset:
Kontaktperson Hilde Kjærstad

Hilde Kjærstad

Prosjektleder
+47 905 38 659
hk@confex.no
Spørsmål om registrering:

Jannicke Lillelien

Kunderådgiver
+47 938 66 666
kunde@kursbekreftelse.no

IT-support og servicedesk ledelse

Sted:
undefined
Dato:
undefined
Pris:
17995
kr eks. mva
Online - 1000 kr rabatt

Steg

Velg sted og dato

Se alle avholdelser

Will run

* Vennligst fyll inn alle felter

Inge tilgjengelig dato!

2. Deltakere

Steg

Deltakere

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Fakturainformasjon

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
17995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
17995
kr. eks. mva.

Vilkår

* Vennligst fyll inn alle felter

63391
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Oops! Something went wrong while submitting the form.