Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.
Med vårt skreddersydde kurs for deg som er Key Account Manager lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre Key Account Manager.
Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet og hvordan du forbereder deg til enhver forhandling ved hjelp av psykologi og innsikt. Få innføring i hvordan du skal selge til ulike mennesketyper og styrk din forretningsforståelse med økt kunnskap om kundens reelle behov. Lær deg hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering. Lær om målrettet relasjonsbygging og hvordan skape utviklingsmuligheter sammen med de viktigste kundene dine.
Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget. Bli mer tydelig som leder i KAM-teamet og effektiviser organiseringen og koordineringen av interne ressurser.
Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Du som deltaker vil ha en aktiv rolle under kurset med gruppeoppgaver og praktiske øvelser
Kurset er for selgere som har ansvar for virksomhetens nøkkelkunder
Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du erfaring med salgsarbeid fra før kan det være en fordel
01 Dagens KAM-rolle
02 Målrettet relasjonsbygging
03 Ta lederrollen i KAM-teamet
04 Forretningsforståelse
05 Når kunden er i ferd med "å glippe"
06 Håndtering av ulike mennesketyper
07 Slik kan din kommunikasjon påvirke andre
08 Forhandlinger
09 "Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet
10 Hvordan takle pris- og rabattspørsmål
Dette kurseter sertifisert og innebærer at du som deltaker får muligheten til å gjennomføreeksamen etter kurset. Ved godkjent resultat mottar du et sertifikat som viserat du har gjennomført et kurs som oppfyller kvalitetskravene i henhold til DNV-ST-0008- Certified Learning Programmes.
Hvis du har spørsmål, ta kontakt med eksamensavdelingen: eksamen@confex.no
Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format.
Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.
Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.
Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Du som deltaker vil ha en aktiv rolle under kurset med gruppeoppgaver og praktiske øvelser
08:30 Oppmøte og registrering
09:00 Kurset starter
12:00 Lunsj
16:00 Kurset avsluttes
Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av Confex' lederprogram.
Vivi-Ann er konkret og praktisk i sin form, og kommer garantert til å gi deg verktøy du har nytte av i din hverdag. Hun er opptatt av at det skal være vel anvendt bruk av tiden å delta på hennes kurs, og det har bidratt til at hun har blitt kåret til årets kursleder hos Confex av fornøyde kursdeltakere. Hennes visjon er å få folk til å lykkes i jobben, og bedrifter til å nå sine mål.