Bedriftstilpassede løsninger?

Uansett hvilke kompetansebehov dere måtte ha, så er dere velkommen til å kontakte oss med en forespørse!
Bli kontaktet

Key Account Manager

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Få innføring i hvordan du kan legge opp gode forhandlinger og hva som motiverer ulike kundetyper. Ta lederrollen i KAM-teamet og styrk din forretningsforståelse
Meld meg på
Del dette kurset
Høstens datoer lansert
Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
Sertifisert kurs
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Abonnement
OversiktProgrammetSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer det
Tidligere kunder
KursledereMeld meg på
2
Dag(er)
Live
Sertifisert kurs
19995
kr eks. mva
1000 kr rabatt på onlinekurs – oppgi kode: 1000

Om kurset

Slik sikrer du din virksomhets fremtid

Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.

Med vårt skreddersydde kurs for deg som er Key Account Manager lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre Key Account Manager.

Kundepsykologi og forretningsforståelse

Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet og hvordan du forbereder deg til enhver forhandling ved hjelp av psykologi og innsikt. Få innføring i hvordan du skal selge til ulike mennesketyper og styrk din forretningsforståelse med økt kunnskap om kundens reelle behov. Lær deg hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering. Lær om målrettet relasjonsbygging og hvordan skape utviklingsmuligheter sammen med de viktigste kundene dine.

Key Account Manager forvalter bedriftens fremtid gjennom sin jobb med de viktigste kundene. Da gjelder å vite hva du skal gjøre. På kurset vil du få gode tips til hvordan du skal sikre vekst og lønnsomhet gjennom målrettet arbeid.

Kursleder Vivi-Ann Hilde


Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget. Bli mer tydelig som leder i KAM-teamet og effektiviser organiseringen og koordineringen av interne ressurser.

Fordeler med kurset:

  • Sertifisert kurs og 100% fornøydgaranti
  • Hvordan identifisere og jobbe med bedriftens viktigste kunder
  • Du får en oppskrift i 3 punkter som vil gjøre deg til en superselger
  • Innføring i kundepsykologi og lær hva som motiverer ulike typer du møter
  • Konkrete tips som vil bedre resultatene i dine forhandlinger

Sertifisert kurs - kvalitetsstempel for deg, din virksomhet og de kundene du utvikler

Les mer

Neste kurs

Se alle avholdelser

21.-22. mars
Oslo
Scandic Solli
To be defined
12827470
oslo
1.-2. juni
Online
Kurset gjennomføres digitalt
To be defined
12818712
online
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Praktisk informasjon

Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Du som deltaker vil ha en aktiv rolle under kurset med gruppeoppgaver og praktiske øvelser

Kunnskapsmål

  • Økt kunnskap og trygghet om hva KAM-rollen består i
  • Lære hva selgere som lykkes best gjør
  • Målrettet relasjonsbygging: Hva som skal til for å utvikle og beholde bedriftens viktigste kunder
  • Forhandlingsteknikk: Konkrete ting som gjør at du oppnår best mulig avtale
  • Kundepsykologi: Økt forståelse for hva som motiverer ulike kundetyper og hva du bør gjøre for å lykkes

Målgruppe

Kurset er for selgere som har ansvar for virksomhetens nøkkelkunder

Forkunnskaper

Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du erfaring med salgsarbeid fra før kan det være en fordel

Programmet

Se hele programmet + -

01 Dagens KAM-rolle

  • Hva rommer begrepet Key Account Management
  • Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen kontra bedriftens
  • Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

02 Målrettet relasjonsbygging

  • Hvordan utvikle kundeporteføljen
  • Hvordan identifisere våre viktigste kunder
  • Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
  • Kundens beslutningsprosess
  • Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
  • KAM-planen - ditt viktigste verktøy

03 Ta lederrollen i KAM-teamet

  • Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
  • Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

04 Forretningsforståelse

  • Forstå behov og verdi for kunden
  • Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
  • Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
  • Hva har verdi for kunden?

05 Når kunden er i ferd med "å glippe"

  • Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
  • Hvordan hindre at kunder glipper

06 Håndtering av ulike mennesketyper

  • Kundepsykologi i praksis
  • Mennesker er forskjellige, det er kunder også
  • Hva kjennetegner ulike kundetyper
  • Slik håndterer du ulike kundetyper
  • Hva motiverer ulike kunder slik at de handler av deg

07 Slik kan din kommunikasjon påvirke andre

  • Hvordan få kunder til å like deg og samarbeide med deg
  • Vær bevisst i din kommunikasjonsform

08 Forhandlinger

  • Forberedelser ved forhandlinger
  • Rollen som forhandler - hvordan forberede deg mentalt
  • Hva kjennetegner en dyktig forhandler?
  • Hvordan kjenne igjen og håndtere hersketeknikker i forhandlinger
  • Hva er de ulike fasene i forhandlinger og hvordan forberede seg til dem

09 "Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet

  • Hvordan skape et godt førsteinntrykk
  • Hva bør du styre unna i forhandlinger
  • Hvem gjør hva når dere er flere fra samme virksomhet
  • Når skal du komme på banen med dine krav i forhandlingen

10 Hvordan takle pris- og rabattspørsmål

  • Hva annet enn pris og rabatter kan du spille på i forhandlingene - øk ditt spillerom
  • Identifiser forhandlingsvariabler - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hvordan forhandle - praktisk trening

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

Eksamen

Dette kurseter sertifisert og innebærer at du som deltaker får muligheten til å gjennomføreeksamen etter kurset. Ved godkjent resultat mottar du et sertifikat som viserat du har gjennomført et kurs som oppfyller kvalitetskravene i henhold til DNV-ST-0008- Certified Learning Programmes.


Hvis du har spørsmål, ta kontakt med eksamensavdelingen:
eksamen@confex.no

Praktisk informasjon om eksamen

  • Eksamen er frivillig
  • Eksamen sendes til din e-post
  • Eksamen er tilgjengelig syv dager etter endt kurs
  • Eksamen består av totalt 30 spørsmål
  • Det er fire svaralternativer per spørsmål, kun ett er rett
  • Du har 60 minutter på å besvare eksamen
  • Du får resultatet umiddelbart
  • Du må ha minimum 50% riktige svar for å bestå
  • Ved bestått eksamen, mottar du et sertifikat i din e-post innen noen uker
  • Ved ikke-bestått, får du ett kostnadsfritt forsøk til

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.

  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Praktisk informasjon

Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Du som deltaker vil ha en aktiv rolle under kurset med gruppeoppgaver og praktiske øvelser

Abonnement

Vi ønsker å styrke ditt kompetansenivå hele yrkeslivet, enten det er med oppfriskning av eksisterende kompetanse eller å kunne bistå med ny. Med livslang læring holder du deg oppdatert og relevant for fremtidens omstilling og konkurranseevne i yrkeslivet.

Som et ledd i livslang læring har vi tilrettelagt dette kurset med en abonnementløsning for deg. Fra du melder deg på kurset har du fri tilgang til all materiell i 12 måneder, og etter dette kan du beholde kurset for støtte og veiledning med årlig fornyelse. Som abonnementskunde tilbyr vi deg svært gunstige og rabatterte priser, slik at du kan kontinuerlig holde deg oppdatert og relevant.

Om du ønsker å avslutte abonnement ditt må avtalen sies opp 30 dager innen abonnementet utløper, ellers vil abonnementet fornyes automatisk. Se mer informasjon i våre Salgsvilkår og FAQ her.

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
Christian Bue Nordahl
Daglig leder
Stella Polaris

Supert og dyktig kursholder. Nytt KAM-konsept. Super engasjerende, profft og god bakgrunn

5
/6
Kristin Steen
Market and Sales Manager
Stella Polaris

Forfriskende og lærerikt - svært dyktig kursleder

6
/6
Asbjørn Ramsli
Markedsansvarlig
Frantzefoss Minerals

Svært bra faglig påfyll i min arbeidssituasjon. Lærte om forskjellige persontyper, kundepsykologi og forhandlinger med kundene. Hun var dyktig og svært flink til å holde oppsatt tidsplan

6
/6
Steinar Rudseter
KAM
Onninen AS

Veldig flott sammensatt kurs med tanke på faginnhold og relevans, samt super miks mellom foredrag og praktiske oppgaver som engasjerer

6
/6
Reidar Abrahamsen
Salgssjef
Tranberg AS

Skal anbefale dette kurset til kollegaer og andre

5
/6
Hege Wiik
Technical Sales
Wennstrom Net AS

Fin kombinasjon av oppgaver og forelesninger. God dialog, selv om det var digitalt

Kursledere

Vivi-Ann Hilde

Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av Confex' lederprogram.

Vivi-Ann er konkret og praktisk i sin form, og kommer garantert til å gi deg verktøy du har nytte av i din hverdag. Hun er opptatt av at det skal være vel anvendt bruk av tiden å delta på hennes kurs, og det har bidratt til at hun har blitt kåret til årets kursleder hos Confex av fornøyde kursdeltakere. Hennes visjon er å få folk til å lykkes i jobben, og bedrifter til å nå sine mål.

Les mer

Påmelding

Spørsmål om kurset:
Kontaktperson Hilde Kjærstad

Hilde Kjærstad

Prosjektleder
+47 905 38 659
hk@confex.no
Spørsmål om registrering:

Jannicke Lillelien

Kunderådgiver
+47 938 66 666
kunde@kursbekreftelse.no

Key Account Manager

Sted:
undefined
Dato:
undefined
Pris:
19995
kr eks. mva
1000 kr rabatt på onlinekurs – oppgi kode: 1000

Steg

Velg sted og dato

Se alle avholdelser

To be defined
To be defined

* Vennligst fyll inn alle felter

Inge tilgjengelig dato!

2. Deltakere

Steg

Deltakere

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Fakturainformasjon

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
19995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
19995
kr. eks. mva.

Vilkår

* Vennligst fyll inn alle felter

63395,63394
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Oops! Something went wrong while submitting the form.