Lær deg hvordan du kan bli mer synlig på Google uten å betale for det, få økt konvertering og inntjeningen gjennom riktig bruk av digital markedsføring.
Bli trygg på søkemotoroptimalisering (SEO), det digitale økosystemet og rett bruk av ulike kanaler til ditt formål og målgruppe.
Du lærer hva innholdsmarkedsføring er, hvilke trender og begreper som er gjeldene, og ikke minst, hvordan du kan bruke det til din fordel.
Få en innføring i Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat, og hvordan du skriver så det synes i Google.
Enten du jobber alene med markedsarbeidet eller har en stor avdeling i din virksomhet, får du oppdatert og relevant kunnskap for å gi markedsføringen din et løft.
Våre kursledere er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse.
Bli mer digitalt synlig og øk konverteringen
Dette kurset passer for både kommunikasjonsjefer, markedskoordinator og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring.
Dette grunnleggende kurset krever ingen forkunnskaper, men har du jobbet med markedsføring og digital synlighet fra før, er dette en fordel og kan styrke læringsutbyttet ditt
01 Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde
02 Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?
03 Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing
04 Skriv så det synes i Google
05 Det digitale økosystemet
06 Kjøpsprosessen og datadrevet digital markedsføring
07 Innsiktsbasert segmentering
08 Snapchat som markedsføringskanal
09 Facebook og Instagram som markedsføringskanal
10 Google som markedsføringskanal
11 Måling og relevante analyseverktøy
01 Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde
02 Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?
03 Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing
04 Skriv så det synes i Google
05 Det digitale økosystemet
Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.
PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.
Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset evalueres og oppdateres jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.
Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format.
Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.
Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.
08:30 Oppmøte og registrering
09:00 Kurset starter
12:00 Lunsj
16:00 Kurset avsluttes
Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.
Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.
Helene Svendsrud er deleier av performance byrået Singlot, i tillegg til å være foredragsholder og gjesteforeleser ved Høyskolen Kristiania. Hun har jobbet med digital markedsføring i syv år, deriblant i Facebook og Twitter. Etter å ha studert og jobbet flere år i utlandet, deriblant Belgia, England og Spania, flyttet hun tilbake til Norge og grunnla Singlot med mannen sin. Der jobber hun til daglig med å hjelpe bedrifter forbedre markedsføringen sin basert på innsikt og data.
Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har tidligere jobbet i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og markedsføring.
Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.