Serviceskolen
6995
 ekskl. mva.
Til påmelding

Serviceskolen

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Lær om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes i møte med andre mennesker
Har du spørsmål om kurset eller ønsker å bestille et internt kurs til bedriften din? Ta kontakt med oss i dag!
Check-ikon

Høstens datoer lansert

Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
OversiktKursinnholdSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer detKursledereTidligere kunderTil påmeldingKontakt oss

Hva du lærer

  • Hva som påvirker oss i møte med andre mennesker
  • Ulike forventninger til service, og hvordan innfri disse
  • Kunderelasjoner som skaper tillit på kort og lang sikt
  • Skap kundemøter som gir resultater
  • Kommunisere med vanskelige personer
  • Klagehåndtering på en lønnsom måte
  • Skap kundeopplevelser, ikke bare yte god service

Kursbeskrivelse

Grunnleggende kurs i service og kundebehandling

Med dette kurset får du innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i møte med andre mennesker, enten du skal oppnå et bra møte, selge, informere, behandle mennesker fysisk eller behandle en klagesak. Menneskekunnskap vil bli et av de største suksesskriteriene fremover, siden kompetanse alene ikke sikrer gode resultater.

Kurset handler om å lære seg å håndtere mennesker på en god måte, hovedsakelig gjennom service, kommunikasjon og relasjonskompetanse. Etter avsluttet kurs har du lært om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes bedre i møte med andre internt og eksternt.

Kurset fokuserer på hvordan du kan møte ulike forventninger gjennom mer bevisst kommunikasjon og atferd, og hvordan du kan skape tillit og bygge gode relasjoner til andre. Bli tryggere i å håndtere alle typer kunder, inkludert utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på deg selv. Det handler om å ha en bra dag på jobb, selv når man møter utfordringer.

Les mer

Profesjonell klagehåndtering

Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker, internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet ditt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva du jobber med.

Lær deg forstå deg selv og andre mennesker bedre og hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og til slutt oppnå gode resultater gjennom andre.

Service, kommunikasjon og relasjonskompetanse

De fleste er gjerne involvert i service gjennom sitt arbeid. Det ulike forventninger til hvordan det ytes og til hvilken tid. Hvordan hver og en håndterer service er ofte tilfeldig, noe som gjør det vanskeligere å lykkes om du ikke innfrir forventningene på det menneskelige planet.

Vit hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt.

Håndtering av vanskelige personer og situasjoner

Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette, og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle, funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler om å ha det bra på jobb og få mer fornøyde kunder!

Skap vedvarende gode kundeopplevelser
Se mindre

Målgruppe

For deg som jobber med kunder enten internt eller eksternt, innen service, salg, kundebehandling, saksbehandling, informasjon, rådgivning eller klagehåndtering

Forkunnskaper

Det er ingen krav til forkunnskaper

Kursinnhold

01 Introduksjon til kurset

02 Service

  • Hva handler service om?
  • Hvordan møte ulike forventninger til service?
  • Hvordan kan vi yte god service?
  • Hva er konsekvensen av dårlig service?
  • Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften?

03 Kunder/mennesker

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og kundesituasjoner?

04 Relasjoner

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan skape tillit hos kunden?

05 Kundemøtet

  • Hvordan forberede deg til et kundemøte?
  • Hva skjer i de ulike fasene i et kundemøte?
  • Hvordan gjennomføre et godt kundemøte?
  • Hva betyr din personlighet og ytre rammer i et kundemøte?
  • Hvordan møter du kunden best i ulike kanaler?'

06 Kommunikasjon

  • Hva kommunikasjon handler om
  • Hvorfor misforstår vi hverandre?
  • Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
  • Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?

07 Klagehåndtering

  • Hvordan utføre god og lønnsom klagebehandling?
  • Hvordan kan man snu kunden fra en negativ til positiv?
  • Hva betyr det å være profesjonell?
  • Hvordan håndtere sinte kunder og samtidig ta vare på deg selv?

08 Kundeopplevelse

  • Hva er forskjell på god service og en god kundeopplevelse?
  • Hvem er ansvarlig for å gi kunden gode kundeopplevelser?
  • Hva kan kundebehandler og bedrift gjøre for å skape kundeopplevelser?

01 Introduksjon til kurset

02 Service

  • Hva handler service om?
  • Hvordan møte ulike forventninger til service?
  • Hvordan kan vi yte god service?
  • Hva er konsekvensen av dårlig service?
  • Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften?

03 Kunder/mennesker

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og kundesituasjoner?

04 Relasjoner

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan skape tillit hos kunden?

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

SOA

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Prince2

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

DNV

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt. Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen,

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Tidspunkter

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Praktisk informasjon

  • Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Kurset er delt inn i syv leksjoner
  • Hver leksjon er igjen delt opp i ulike moduler
  • Hver kursmodul inneholder læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en boosterquiz
  • Leksjonene varer fra 10 til 30 minutter
  • Video er hovedbærer av læring
  • Kurset forventes å ta to til tre timer
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

Dette kurset kan brytes opp og gjennomføres enkeltvis:

6 måneder gratis

Eksklusiv og kostnadsfri tilgang til PraktiskLedelse

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Skjermbilde av kunnskapsportal for PraktiskLedelse

Kursledere

Cimple
Cimple
Kursleder

Dette kurset er levert og kvalitetssikret av CIMPLE i samarbeid med Confex.

Vis mer
Vis mindre

Kursledere

Ingen aktuelle kursleder er tilgjengelig.

Om arrangøren

Hva våre kunder sier om dette kurset

Det er ingen anmeldelser for denne kategorien ennå.

Påmelding

Steg

Välj plats och datum

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura

Tilgjengelige steder

(Scroll bortover for flere byer)

Tilgjengelige steder (A-Å)

Ingen aktuelle steder er tilgjengelig.

Se alle avholdelser

Tilgjengelige datoer

Dette er et forhåndsinnspilt kurs, tilgang blir tildelt via e-post.

Ingen aktuelle dato er tilgjengelig. Vennligst kontakt oss på kunde@confex.no

* Vennligst velg en dato

Ingen ledige datoer!

12846954

Steg

Deltagare

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Faktura

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
6995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
6995
kr. eks. mva.

* Vennligst fyll inn alle felter

63527
Check-ikon
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Pris
6995
ekskl. mva.
3 timer
Videoleksjoner
100% fornøydgaranti
Sertifisert kurs
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 deltakere
6 måneders fri tilgang til læringsportal
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.

Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Bedriftstilpassede løsninger
Er dere en gruppe og ønsker dette kurset som et bedriftsinternt kursprogram? Da kan vi selvfølgelig bistå med spesialtilpasset og sertifisert opplæring for din bedrift.
Ønsker du mer informasjon om bedriftsintern opplæring?
Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.