Bedriftstilpassede løsninger?

Uansett hvilke kompetansebehov dere måtte ha, så er dere velkommen til å kontakte oss med en forespørse!
Bli kontaktet

Serviceskolen

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Lær om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes i møte med andre mennesker
Meld meg på
Del dette kurset
Høstens datoer lansert
Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
Sertifisert kurs
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 kursdeltakere
Fornøydgaranti
Abonnement
OversiktProgrammetSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer det
Tidligere kunder
KursledereMeld meg på
3
Timer
Videoleksjoner
Sertifisert kurs
6995
kr eks. mva

Om kurset

Grunnleggende kurs i service og kundebehandling

Med dette kurset får du innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i møte med andre mennesker, enten du skal oppnå et bra møte, selge, informere, behandle mennesker fysisk eller behandle en klagesak. Menneskekunnskap vil bli et av de største suksesskriteriene fremover, siden kompetanse alene ikke sikrer gode resultater.

Kurset handler om å lære seg å håndtere mennesker på en god måte, hovedsakelig gjennom service, kommunikasjon og relasjonskompetanse. Etter avsluttet kurs har du lært om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes bedre i møte med andre internt og eksternt.

Kurset fokuserer på hvordan du kan møte ulike forventninger gjennom mer bevisst kommunikasjon og atferd, og hvordan du kan skape tillit og bygge gode relasjoner til andre. Bli tryggere i å håndtere alle typer kunder, inkludert utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på deg selv. Det handler om å ha en bra dag på jobb, selv når man møter utfordringer.

Profesjonell klagehåndtering

Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker, internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet ditt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva du jobber med.

Lær deg forstå deg selv og andre mennesker bedre og hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og til slutt oppnå gode resultater gjennom andre.

Service, kommunikasjon og relasjonskompetanse

De fleste er gjerne involvert i service gjennom sitt arbeid. Det ulike forventninger til hvordan det ytes og til hvilken tid. Hvordan hver og en håndterer service er ofte tilfeldig, noe som gjør det vanskeligere å lykkes om du ikke innfrir forventningene på det menneskelige planet.

Vit hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt.

Håndtering av vanskelige personer og situasjoner

Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette, og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle, funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler om å ha det bra på jobb og få mer fornøyde kunder!

Skap vedvarende gode kundeopplevelser

Les mer

Neste kurs

Se alle avholdelser

Ingen aktuelle dato er tilgjengelig.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Praktisk informasjon

  • Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Kurset er delt inn i syv leksjoner
  • Hver leksjon er igjen delt opp i ulike moduler
  • Hver kursmodul inneholder læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en boosterquiz
  • Leksjonene varer fra 10 til 30 minutter
  • Video er hovedbærer av læring
  • Kurset forventes å ta to til tre timer
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

Dette kurset kan brytes opp og gjennomføres enkeltvis:

Kunnskapsmål

  • Hva som påvirker oss i møte med andre mennesker
  • Ulike forventninger til service, og hvordan innfri disse
  • Kunderelasjoner som skaper tillit på kort og lang sikt
  • Skap kundemøter som gir resultater
  • Kommunisere med vanskelige personer
  • Klagehåndtering på en lønnsom måte
  • Skap kundeopplevelser, ikke bare yte god service

Målgruppe

For deg som jobber med kunder enten internt eller eksternt, innen service, salg, kundebehandling, saksbehandling, informasjon, rådgivning eller klagehåndtering

Forkunnskaper

Det er ingen krav til forkunnskaper

Programmet

Se hele programmet + -

01 Introduksjon til kurset

02 Service

  • Hva handler service om?
  • Hvordan møte ulike forventninger til service?
  • Hvordan kan vi yte god service?
  • Hva er konsekvensen av dårlig service?
  • Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften?

03 Kunder/mennesker

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og kundesituasjoner?

04 Relasjoner

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan skape tillit hos kunden?

05 Kundemøtet

  • Hvordan forberede deg til et kundemøte?
  • Hva skjer i de ulike fasene i et kundemøte?
  • Hvordan gjennomføre et godt kundemøte?
  • Hva betyr din personlighet og ytre rammer i et kundemøte?
  • Hvordan møter du kunden best i ulike kanaler?'

06 Kommunikasjon

  • Hva kommunikasjon handler om
  • Hvorfor misforstår vi hverandre?
  • Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
  • Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?

07 Klagehåndtering

  • Hvordan utføre god og lønnsom klagebehandling?
  • Hvordan kan man snu kunden fra en negativ til positiv?
  • Hva betyr det å være profesjonell?
  • Hvordan håndtere sinte kunder og samtidig ta vare på deg selv?

08 Kundeopplevelse

  • Hva er forskjell på god service og en god kundeopplevelse?
  • Hvem er ansvarlig for å gi kunden gode kundeopplevelser?
  • Hva kan kundebehandler og bedrift gjøre for å skape kundeopplevelser?

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

Eksamen

Praktisk informasjon om eksamen

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.

  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Praktisk informasjon

  • Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Kurset er delt inn i syv leksjoner
  • Hver leksjon er igjen delt opp i ulike moduler
  • Hver kursmodul inneholder læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en boosterquiz
  • Leksjonene varer fra 10 til 30 minutter
  • Video er hovedbærer av læring
  • Kurset forventes å ta to til tre timer
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

Dette kurset kan brytes opp og gjennomføres enkeltvis:

Abonnement

Vi ønsker å styrke ditt kompetansenivå hele yrkeslivet, enten det er med oppfriskning av eksisterende kompetanse eller å kunne bistå med ny. Med livslang læring holder du deg oppdatert og relevant for fremtidens omstilling og konkurranseevne i yrkeslivet.

Som et ledd i livslang læring har vi tilrettelagt dette kurset med en abonnementløsning for deg. Fra du melder deg på kurset har du fri tilgang til all materiell i 12 måneder, og etter dette kan du beholde kurset for støtte og veiledning med årlig fornyelse. Som abonnementskunde tilbyr vi deg svært gunstige og rabatterte priser, slik at du kan kontinuerlig holde deg oppdatert og relevant.

Om du ønsker å avslutte abonnement ditt må avtalen sies opp 30 dager innen abonnementet utløper, ellers vil abonnementet fornyes automatisk. Se mer informasjon i våre Salgsvilkår og FAQ her.

Tidspunkter

Hva våre kunder sier om dette kurset

Det er ingen anmeldelser for denne kategorien ennå.

Kursledere

Cimple

Dette kurset er levert og kvalitetssikret av CIMPLE i samarbeid med Confex.

Les mer

Påmelding

Spørsmål om kurset:
Kontaktperson Hilde Kjærstad

Hilde Kjærstad

Prosjektleder
+47 905 38 659
hk@confex.no
Spørsmål om registrering:

Jannicke Lillelien

Kunderådgiver
+47 938 66 666
kunde@kursbekreftelse.no

Serviceskolen

Sted:
undefined
Dato:
undefined
Pris:
6995
kr eks. mva

Steg

Velg sted og dato

Se alle avholdelser

Ingen aktuelle dato er tilgjengelig.

* Vennligst fyll inn alle felter

Inge tilgjengelig dato!

12810584

2. Deltakere

Steg

Deltakere

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Fakturainformasjon

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
6995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
6995
kr. eks. mva.

Vilkår

* Vennligst fyll inn alle felter

63527
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Oops! Something went wrong while submitting the form.