Profesjonell kundeservice og klagehåndtering
14995
 ekskl. mva.
Til påmelding

Profesjonell kundeservice og klagehåndtering

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten!
Har du spørsmål om kurset eller ønsker å bestille et internt kurs til bedriften din? Ta kontakt med oss i dag!
Check-ikon

Høstens datoer lansert

Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
OversiktKursinnholdSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer detKursledereTidligere kunderTil påmeldingKontakt oss

Hva du lærer

  • Skap kultur og mentalitet for god kundeservice 
  • Hvordan kan du bli en kundebehandler utenom det vanlige
  • Enkle teknikker for bedre kommunikasjon med kunden
  • Hvordan god kundeservice i sosiale medier styrker en merkevare 
  • Praktiske teknikker for å håndtere misfornøyde kunder
  • Smart kundeservice og klagehåndtering i sosiale medier

Kursbeskrivelse

Gi kunden en opplevelse, fremfor kundebehandling som ikke fører til hverken mersalg eller fornøyde kunder

Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer. Hvordan du avgrenser skadeomfanget og kommer kunden i møte. Bli tryggere i krevende situasjoner, når diskusjonen er opphetet og kunden kanskje til og med er usaklig.

Du lærer deg å bli mentalt sterkere og motstandsdyktig for hets. God kundeservice i alle kanaler gir fornøyde kunder, og en mer lønnsom bedrift.

Les mer

Kundeservice som felles plattform

Spesielt er det viktigere enn noen gang å faktisk evne å levere det lille ekstra, som gjør at man blir lagt merke til i et stort utvalg av tilbydere, ofte med de samme produktene og tjenestene. Vi lærer deg hvordan kunden kan bli din aller beste ambassadør og hvordan du kan bli en kundebehandler utenom det vanlige!

Fordeler med kurset:

  • Du lærer hvordan man vinner kunden i et krevende marked
  • Du vil heretter svare vanskelig personer elegant og troverdig
  • Bli tryggere som kundebehandler og mer motstandsdyktig for hets
  • Spar tid og penger, for både virksomheten og kunden
  • Få innsikt i nyere krav til kundeservice og kundeopplevelser
Hva skal til for å gi kundene opplevelsen av god service
Se mindre

Målgruppe

Personer som jobber i call center, på mottakssentre, som kunderådgiver, servicekonsulent eller teamleder, både i privat og offentlig sektor

Forkunnskaper

Dette kurset krever ingen forkunnskaper, men har du jobbet med kundebehandling og klagehåndtering fra før er dette en stor fordel

Kursinnhold

 01 God kundeservice i praksis og hvorfor er dette viktigere enn noen gang

  • Hva skal til for å gi kundene  opplevelsen av god service.  Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og   hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

02 Kundeservice som en felles plattform for hele virksomheten

  • Hva skal til for å gi kundene  opplevelsen av god service.  Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og   hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

03 Hva skal til for å gi kundene opplevelsen av god service

  • Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og  hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

04 Kundeservice som en felles plattform for hele virksomheten

  • Om å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten
  • Hvordan styrke samarbeidet med dine kolleger/leder gjennom felles forståelse av hva virksomheten ønsker å oppnå med god service
  • Hvordan sikre kundeservice i alle ledd, som skaper tryggere kundebehandlere, mer fornøyde kunder og mer økonomisk lønnsomme bedrifter

05 Hvordan forstå kundene dine bedre

  • Hvilke forventninger har kunden til deg
  • Hvordan avdekke kundens behov på en rask og effektiv måte
  • Hvorfor er det så viktig å sette seg inn i kundens situasjon
  • Hvordan møter vi kunden på best mulig måte

06 Hvordan håndterealle typer kunder og vanskelige situasjoner

  • Kunsten å kjenne igjen og håndtere forskjellige mennesketyper
  • Vanskelige kunder - hvem er de og  hvorfor er de vanskelige
  • Hvordan sette grenser uten å virke  sint, nedlatende eller uinteressert
  • Teknikker for å håndtere aggressive kunder

07 Hvordan kommunisere med kunden på en måte som sørger for gode resultater for alle parter

  • Hvorfor er bevisst kommunikasjon og atferd viktig for en mer lønnsom bedrift
  • Kunsten å lytte
  • Empati - et av de viktigste elementene for en god kommunikasjon
  • Hvordan bruke stemmen til å skape tydeligere og bedre kommunikasjon

08 Hvilke sosiale medier treffer kunden dere

  • Når skal man være tilgjengelig og i hvilke kanaler
  • Hvor raskt forventer kundene svar og/eller løsning på et problem
  • Hvordan kan man svare på en måte som blir relevant for flere

09 Hvordan svare saklig på kritikk og klager

  • Hva forventer en kunde som «blåser ut» i sosiale medier
  • Når og hvordan skal man eventuelt slette innlegg
  • Hvordan utnytte kritiske kommentarer til noe positivt

10 Hvordan god kundeservice i sosiale medier styrker en merkevare

  • Slik kan kundeservice i sosiale medier skape et godt omdømme og generere salg

11 Hvordan ivareta kundene og kunderelasjonen gjennom profesjonell klagehåndtering

  • Hvilken skade kan misfornøyde kunder gjøre for bedriften
  • Hva skal til for å være profesjonell i stressede situasjoner
  • Hva skal til for å få kunden til å tilgi

12 Ypperlig kundeservice i praksis - hvordan snu en kunde fra negativ til positiv

  • Ærlighet i klagesituasjonen - økt troverdighet for deg og for virksomheten
  • Hvordan skape opplevelser for kunden selv i en vanskelig situasjon
  • Viktigheten av å lytte - hører du hva kunden egentlig sier?

13 Hvordan kan du bli en kundebehandler helt utenom det vanlige

  • Hvilke teknikker kan du bruke for å nullstille deg mellom kundene
  • Hvordan møte kunders forventninger og helst levere mer enn forventet
  • Hvordan skaper vi de minneverdige opplevelsene for kunden
  • Hvordan kan man enkelt trene for å utvikle seg som kundebehandler

 01 God kundeservice i praksis og hvorfor er dette viktigere enn noen gang

  • Hva skal til for å gi kundene  opplevelsen av god service.  Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og   hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

02 Kundeservice som en felles plattform for hele virksomheten

  • Hva skal til for å gi kundene  opplevelsen av god service.  Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og   hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

03 Hva skal til for å gi kundene opplevelsen av god service

  • Det er dessverre ofte et stort gap mellom hvordan kundebehandlere selv mener de yter god kundeservice, og  hvordan kunden oppfatter kundebehandlerens servicenivå
  • Nyere krav til kundeservice
  • Hva kjennetegner en eksepsjonelt god kundebehandler

04 Kundeservice som en felles plattform for hele virksomheten

  • Om å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten
  • Hvordan styrke samarbeidet med dine kolleger/leder gjennom felles forståelse av hva virksomheten ønsker å oppnå med god service
  • Hvordan sikre kundeservice i alle ledd, som skaper tryggere kundebehandlere, mer fornøyde kunder og mer økonomisk lønnsomme bedrifter

05 Hvordan forstå kundene dine bedre

  • Hvilke forventninger har kunden til deg
  • Hvordan avdekke kundens behov på en rask og effektiv måte
  • Hvorfor er det så viktig å sette seg inn i kundens situasjon
  • Hvordan møter vi kunden på best mulig måte

06 Hvordan håndterealle typer kunder og vanskelige situasjoner

  • Kunsten å kjenne igjen og håndtere forskjellige mennesketyper
  • Vanskelige kunder - hvem er de og  hvorfor er de vanskelige
  • Hvordan sette grenser uten å virke  sint, nedlatende eller uinteressert
  • Teknikker for å håndtere aggressive kunder

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

SOA

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Prince2

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

DNV

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt. Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen,

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen
6 måneder gratis

Eksklusiv og kostnadsfri tilgang til PraktiskLedelse

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Skjermbilde av kunnskapsportal for PraktiskLedelse

Kursledere

Etter mange års erfaring med kurs og konferanser, har vi opparbeidet en solid database med dyktige foredragsholdere som har erfaring fra både åpne og bedriftstilpassede kurs. Alle våre foredragsholdere evalueres på faglig dyktighet og pedagogisk fremstillingsevne, og vi velger ut de som er best egnet for hvert kurs.  Med godt humør og stort engasjement kombinerer våre kursholdere teori med praktiske oppgaver og tett veiledning, for å maksimere ditt læringsutbytte.

Kursledere

Kim  Nygaard
Kim Nygaard
Kursleder

Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har tidligere jobbet i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og markedsføring.

Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.

Vis mer
Vis mindre
Trine Rode Kristiansen
Trine Rode Kristiansen
Kursleder

Trine Rode Kristiansen brenner for profesjonell kundebehandling. Hun viser at det ikke finnes noen motsetninger mellom ypperlig kundeservice og økt salg – tvert imot.

Hun har arbeidet innen salg og service fra hun var meget ung og har gjort seg mange erfaringer opp gjennom årene. Hun har jobbet innen flere bransjer, og bidratt til fantastiske resultater gjennom fokus på service og kundebehandling. Nå er hun etablert som kursleder og foredragsholder i eget firma – Kundeserviceskolen.

Vis mer
Vis mindre

Om arrangøren

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
"

Veldig bra kurs. Lærerikt. Mange tips til å videreutvikle samtalene med våre kunder på telefonen. Fine og lærerike diskusjoner underveis.

"
Marianne Kristiansen
Kunderådgiver
Eika Gruppen AS
6
/6
"

Veldig flink kursholder. Snakket rolig og tydelig og brukte gode eksempler underveis. Flink til å inkludere alle i samtalene og i gruppeoppgavene

"
Monika Hassel
Rådgiver
Norid AS
6
/6
"

Veldig bra gjennomført og lærerikt kurs. Inspirerende og engasjerende kursholder, dyktig formidlingsevne og kommer med fine billedlige eksempler som er lett å forså å lære av. Alt i alt var dette en svært positiv opplevelse!

"
Ratka Singstad
Kunderådgiver
Eika Gruppen AS
6
/6
"

Veldig bra!

"
Monica Fyen
Tilvalgsansvarlig
Bakke AS
6
/6
"

Ett innholdsrikt kurs. Fantastisk kursleder. Ett yppelig sted å ha kurs

"
Siv Berger
Leder for kundesenter
DRIV energi AS
6
/6
"

Kurset var veldig nyttig

"
Ieva Razauskaite
Teamleader Kundesenter
Norway's best AS

Påmelding

Steg

Välj plats och datum

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura

Tilgjengelige steder

(Scroll bortover for flere byer)

Tilgjengelige steder (A-Å)

Se alle avholdelser

Tilgjengelige datoer

Dette er et forhåndsinnspilt kurs, tilgang blir tildelt via e-post.

Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt

* Vennligst velg en dato

Ingen ledige datoer!

Steg

Deltagare

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Faktura

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
14995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
14995
kr. eks. mva.

* Vennligst fyll inn alle felter

63415,63414
Check-ikon
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Pris
14995
ekskl. mva.
2 dager
Klasserom
100% fornøydgaranti
Sertifisert kurs
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 deltakere
6 måneders fri tilgang til læringsportal
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.

Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Bedriftstilpassede løsninger
Er dere en gruppe og ønsker dette kurset som et bedriftsinternt kursprogram? Da kan vi selvfølgelig bistå med spesialtilpasset og sertifisert opplæring for din bedrift.
Ønsker du mer informasjon om bedriftsintern opplæring?
Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.