Kontorets administrator og koordinator

Skreddersydd seminar for deg som jobber med administrasjon og koordinering. Lær nye arbeidsmetoder som sikrer bedre oversikt og økt motivasjon.

Påmelding

11 - 12 nov.

Kontorets administrator og koordinator

Oslo på Thon Hotel Storo

Om seminaret:

Et skreddersydd seminar for deg som er kontorets administrator og koordinator.

Vi gjentar suksessen og gleder oss til å ønske deg velkommen til to dager med faglig og personlig utvikling.

Er det vanskelig å få dagen til å strekke til? Du er kanskje den eneste på kontoret med full oversikt, og det er deg alle kommer til når de trenger hjelp.

Alle oppgaver haster og alle er viktige, men hvordan prioriterer du? Føler du at du strekker deg vel langt noen ganger?

Invester i egen hverdag og gi deg selv denne muligheten til å lære nye arbeidsmetoder som sikrer en mer oversiktlig og håndterbar arbeidssituasjon.

Delta på seminaret og møt dyktige kursholdere som alle kjenner din arbeidshverdag, og som gir deg relevante tips, råd og praktiske verktøy. Målet er at det du lærer her skal kunne gjøre en stor forskjell så snart du er tilbake på jobb.

Gi deg selv muligheten til å få en bedre hverdag og økt motivasjon gjennom smartere måter å jobbe på. Velkommen til to dager proppfulle av faglig og personlig utvikling!

Praktisk seminar som gir deg en mer effektiv og motiverende hverdag:

  • Microsoft Word, Excel og Outlook – slik lar du verktøyene gjøre jobben for deg
  • Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid
  • Lær effektiv møteplanlegging og gjennomføring
  • Struktur og tidsbruk – slik blir du god på prioritering av arbeidsoppgaver

Gled deg til å lære mer om:

  • Effektiv e-postkommunikasjon
  • God møteplanlegging og gjennomføring
  • Prioritering av arbeidsoppgaver – lær å skille mellom viktig og haster
  • PC-verktøy for koordinering av oppgaver – spar tid når du arbeider i Microsoft Office
  • Teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

Veldig bra kurs! Dette er et kurs som flere burde delta på - ikke bare kontorets administrator og koordinator.

Marit Sundal, Koordinator/førstekonsulent, Brønnøysundregistrene

Skikkelig bra!! Har hatt to supre dager på kurs. Nyttig og lærerikt på alle måter.

Lise Sørlie Dyngeland, Adm Coorordinator, Framo Holsnøy As

Dette er et av de bedre kurs/seminar som jeg har vært med på og som jeg vet har gitt meg nye vinklinger på allerede svært opptatt hverdag. Mange nyttige tips som jeg allerede har begynt å bruke.

Isabella Klokkerud, Driftskoordinator, Flymedisinsk Institutt
Program

Program

Dag 1

09:00 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:30 - Dagen starter

Del 1: Høydepunktene fra office-programmene

Her har vi plukket ut høydepunktene fra Office-programmene, de smarte hverdagstipsene som gjør at du gjør ting langt raskere og enklere enn tidligere. Lær det nyttigste fra alle verktøyene for deg som jobber i et hektisk og allsidig miljø.

DEL 1: Word

  • Effektiv rydding i egne og andres dokumenter, fjerne manuell formattering og "rusk"
  • Hvordan få skikk på innrykk og punktlister
  • Hvordan kontrollere automatikken - unngå at Word gjør ting på egen hånd
  • Slik bruker du sidenummer, topptekster, innholdsfortegnelser osv.
  • Hente inn tekst, tall eller bilder fra Internett/PowerPoint etc. Smarte måter å få tekst og bilde til flyte kontrollert på en side

Jon-Gunnar Pettersen, It-guru, JGP

Del 2: Excel - alt du trenger

Excel

  • Smarte og enkle tips for å bruke Excel som listeverktøy: sortering, filter, summering etc
  • Pivottabell - et enklere og nyttigere verktøy enn du tror.
  • Effektiv rydding av data fra andre systemer /programmer/PDFer
  • Utskrift og formatering - få alt på én side

Jon-Gunnar Pettersen forts.

11:30 – 12:30 – Lunsj

Del 3: Outlook - tidsstyring og effektiv e-posthåndtering

Outlook

  • Smarte Hurtigtaster og snarveier som gjør at du jobber raskere og mer effektivt
  • Nyttige verktøy for automatisk håndtering av e-poster
  • Søking og organisering av epost
  • Bruk Outlook til å delegere og følge opp oppgaver
  • Hvordan sende vedlegg og linker på en trygg måte
  • Masseutsendelse av epost
  • Tips til sikkerhet og personvern

Jon Gunnar Pettersen forts.

Herre over egen tid - teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

  • Hvordan påvirke og styre dine reaksjoner og tanker
  • Hvordan ta kontroll over egne tankeprosesser
  • Oppmerksomhetstrening - legg vekt på hva som er viktigst her og nå

Lær å prestere og levere - uavhengig av omstendighetene

  • Hvordan hente frem selvtilliten selv i ubehagelige situasjoner
  • Om å leve godt - selv om du har det travelt
  • Hvordan ha det bra selv om arbeidsdagen er uforutsigbar

15:30 - Takk for i dag!

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Dagen starter

Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid

  • De fire suksessfaktorene
  • Slik gjør du e-posten tydelig og lettlest
  • Hvordan få mottaker til å respondere på e-posten din
  • Få skrivetips - som du også kan brukes i sosiale medier

Struktur og tidsbruk: Prioritering av arbeidsoppgaver

  • Lær å skille mellom viktig og haster
  • Planlegging av arbeidsdagen - slik setter du opp realistiske mål
  • Velg riktig - slik unngår du at e-postene tyranniserer arbeidsdagen din
  • Finn ut når på dagen du er mest effektiv
  • Se på egne vaner; hvordan jobbe smartere, ikke mer
  • Kvalitet og tidsbruk på de ulike arbeidsoppgavene - hvor godt er bra nok

11:30 – 12:30 – Lunsj

Hvem og hva er dine tidstyver

  • Identifisering av tidstyver - frigjør tid du kan bruke til nyttige ting
  • Delegering av oppgaver - slik unngår du å bli den alle overlater ekstra arbeid og problemer til
  • Lær opp kollegaer til å gjøre en del av oppgavene selv - oppnå en mer kontrollert arbeidshverdag
  • Hvordan si nei uten å fornærme

Cecilie Thunem-Saanum forts.

Møteplanlegging og gjennomføring

  • Gode råd for planlegging, innkalling og gjennomføring av møter
  • Praktiske tips til korte og effektive møter
  • Hvordan håndtere kroniske «for sent-kommere» og avbrytere

15:00 - Takk for denne gang - lykke til med ny kunnskap!

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Dagen starter

Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid

  • De fire suksessfaktorene
  • Slik gjør du e-posten tydelig og lettlest
  • Hvordan få mottaker til å respondere på e-posten din
  • Få skrivetips - som du også kan brukes i sosiale medier

Struktur og tidsbruk: Prioritering av arbeidsoppgaver

  • Lær å skille mellom viktig og haster
  • Planlegging av arbeidsdagen - slik setter du opp realistiske mål
  • Velg riktig - slik unngår du at e-postene tyranniserer arbeidsdagen din
  • Finn ut når på dagen du er mest effektiv
  • Se på egne vaner; hvordan jobbe smartere, ikke mer
  • Kvalitet og tidsbruk på de ulike arbeidsoppgavene - hvor godt er bra nok

11:30 – 12:30 – Lunsj

Hvem og hva er dine tidstyver

  • Identifisering av tidstyver - frigjør tid du kan bruke til nyttige ting
  • Delegering av oppgaver - slik unngår du å bli den alle overlater ekstra arbeid og problemer til
  • Lær opp kollegaer til å gjøre en del av oppgavene selv - oppnå en mer kontrollert arbeidshverdag
  • Hvordan si nei uten å fornærme

Cecilie Thunem-Saanum forts.

Møteplanlegging og gjennomføring

  • Gode råd for planlegging, innkalling og gjennomføring av møter
  • Praktiske tips til korte og effektive møter
  • Hvordan håndtere kroniske «for sent-kommere» og avbrytere

15:00 - Takk for denne gang - lykke til med ny kunnskap!

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Foredragsholdere

Foredragsholdere

  • Person
    Cecilie Thunem-Saanum

    Cecilie Thunem-Saanum har bred kompetanse innen ledelse, markedsføring, salg og språk, og en solid erfaring som kursholder. Cecilie fikk "Årets hederspris" under vår kåring av... Les mer

  • Person
    Live Landmark

    Live Landmark er mentaltrener, coach og forfatter med en master i ledelse. Har du møtt henne, glemmer du det ikke. I sin røde kjole formidler hun sin historie, som får frem både... Les mer

  • Person
    Jon Gunnar Pettersen

    Jon-Gunnar Pettersen er selvstendig IT-konsulent og Excel-guru. Han har mange års erfaring med Microsofts produkter, og driver undervisning og konsulentvirksomhet for både små og... Les mer

  • Person
    Kim Nygaard

    Kim Nygaard er Head of Content i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og brenner spesielt for strategisk kommunikasjon som fører til digital synlighet. Tidligere jobbet han i verdens... Les mer

´
Kurssted

Kurssted

Thon Hotel Storo

  • 11 - 12 nov.

Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

Adresse

Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: +47 23 40 02 00

E-post: storo@olavthon.no

Nettsted: Klikk her

Goodie

Møter du stadig nye mennesker i jobben?

Kanskje vår gratis eBok Business Communication vil interessere deg? 

Last ned boken her

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Bedriftsintern opplæring

Er dere flere i organisasjonen som har behov for samme opplæring? Vi kommer gjerne til dere!

Les med om bedriftsintern opplæring her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.