Kontorets administrator og koordinator

Skreddersydd seminar for deg som jobber med administrasjon og koordinering. Lær nye arbeidsmetoder som sikrer bedre oversikt og økt motivasjon.

Få de smarteste tipsene fra Office-programmene, skriv e-poster som ikke kaster bort din eller andres tid, lær å håndtere kroniske «for sent-kommere», avbrytere og tidstyver.

Bilde
Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Siden mars 2020 har vi gjennomført over 500 digitale kurs, med fantastiske tilbakemeldinger. Det digitale formatet har kommet for å bli, men nå kan vi endelig også tilby klasseromskurs igjen.
Her kan du lese detaljert hvordan vi følger myndighetenes anbefalinger og om våre fleksible regler for ombooking.

Beskrivelse

Et skreddersydd seminar for deg som er kontorets administrator og koordinator
 

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen til to innholdsrike dager for faglig og personlig utvikling. 
 

Er det vanskelig å få dagen til å strekke til?

 
Du er kanskje den eneste på kontoret med full oversikt, og det er deg alle kommer til når de trenger hjelp.

Alle oppgaver haster og alle er viktige, men hvordan prioriterer du når du opplever krysspress? Føler du at du strekker deg vel langt noen ganger?

Invester i egen hverdag og gi deg selv denne muligheten til å lære nye arbeidsmetoder som sikrer en mer oversiktlig og håndterbar arbeidssituasjon.

Delta på seminaret og møt dyktige kursholdere som alle kjenner din arbeidshverdag, og som gir deg relevante tips, råd og praktiske verktøy. Målet er at det du lærer her skal kunne gjøre en stor forskjell så snart du er tilbake på jobb. Her har vi plukket ut høydepunktene fra Office-programmene, de smarte tipsene som gjør at du kan utføre ting langt raskere og enklere enn tidligere. Her får du de mest nyttige verktøyene du trenger i din jobb.

Gi deg selv muligheten til å få en bedre hverdag og økt motivasjon gjennom smartere måter å jobbe på. Velkommen til to dager proppfulle av temaer for din faglige og personlige utvikling!

 
Forkunnskaper
Dette er et kurs som er åpent for alle, det er ikke påkrevd noen forkunnskaper 

 
Praktisk informasjon 
Undervisningen og kursmateriellet er tilpasset PC. Du kan stille med MAC, men vit at det kan være begrenset mulighet for oppfølging av forskjeller i brukermiljø. På det fysiske kurset trenger du ikke ikke ha med egen PC, da kursleder går "live" og du noterer. Ved digitalt kurs er det en fordel med to skjermer.

Neste steg for deg?

Læringsmål:

  • Skill mellom viktig og haster
  • Effektiv e-postkommunikasjon
  • La verktøyene gjøre jobben for deg
  • God møteplanlegging og gjennomføring
  • PC-verktøy for koordinering av oppgaver
  • Teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

 
Fordeler med kurset:

  • Frigi tid i arbeidsdagen 
  • Få bedre oversikt over arbeidsmengden
  • Bli god på prioritering av arbeidsoppgaver
  • Spar tid når du arbeider i Microsoft Office
  • Bli trygg på Microsoft Word, Excel og Outlook
  • Effektiviser arbeidet med e-poster

 

Til deg som velger å gjennomføre kurset digitalt

  • Samme innhold som åpent klasseromskurs – kun teknikken skiller
  • Undervisningen foregår live, enten via Zoom eller Teams
  • Samme fellesskap og erfaringsutveksling som i et klasserom, bare på en annen måte
  • Læringsplattformen vi bruker er sikker og enkel å koble seg opp på - hvor enn du er
  • Invitasjon med lenke til kurset får du fem dager før kursstart

Var spent på dette digitale kurset da jeg utfra andres kommentarer som hadde vært på fysisk kurs. Jeg må berømme kursleder og foredragsholdere til å være veldig gode på digitalt kurs. jeg følte meg sett og verdsatt og ikke minst lærte jeg mye

Grethe Eng Hagen, Organisasjonsmedarbeider, LO

Veldig bra kurs! Dette er et kurs som flere burde delta på - ikke bare kontorets administrator og koordinator.

Marit Sundal, Koordinator/førstekonsulent, Brønnøysundregistrene

Skikkelig bra!! Har hatt to supre dager på kurs. Nyttig og lærerikt på alle måter.

Lise Sørlie Dyngeland, Adm Coorordinator, Framo Holsnøy As

Dette er et av de bedre kurs/seminar som jeg har vært med på og som jeg vet har gitt meg nye vinklinger på allerede svært opptatt hverdag. Mange nyttige tips som jeg allerede har begynt å bruke.

Isabella Klokkerud, Driftskoordinator, Flymedisinsk Institutt
Program

Program

Dag 1

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 1
16.00 - Kursslutt dag 1

 
Kursleder Jon Gunnar Pettersen

Høydepunktene fra Office-programmene

Word

  • Effektiv rydding i egne og andres dokumenter, fjerne manuell formatering og "rusk"
  • Hvordan få skikk på innrykk og punktlister
  • Hvordan kontrollere automatikken - unngå at Word gjør ting på egen hånd
  • Slik bruker du sidenummer, topptekster, innholdsfortegnelser osv.
  • Hente inn tekst, tall eller bilder fra Internett/PowerPoint etc. Smarte måter å få tekst og bilde til flyte kontrollert på en side

 

Excel - alt du trenger

  • Smarte og enkle tips for å bruke Excel som listeverktøy: sortering, filter, summering etc
  • Pivottabell - et enklere og mer nyttig verktøy enn du tror
  • Effektiv rydding av data fra andre systemer /programmer/PDFer
  • Utskrift og formatering - få alt på én side

 

Outlook - tidsstyring og effektiv e-posthåndtering

  • Smarte Hurtigtaster og snarveier som gjør at du jobber raskere og mer effektivt
  • Nyttige verktøy for automatisk håndtering av e-poster
  • Søking og organisering av epost
  • Bruk Outlook til å delegere og følge opp oppgaver
  • Hvordan sende vedlegg og linker på en trygg måte
  • Masseutsendelse av epost
  • Tips til sikkerhet og personvern

 

Kursleder Live Landmark 

Herre over egen tid - teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

  • Hvordan påvirke og styre dine reaksjoner og tanker
  • Hvordan ta kontroll over egne tankeprosesser
  • Oppmerksomhetstrening - legg vekt på hva som er viktigst her og nå

  

Lær å prestere og levere - uavhengig av omstendighetene

  • Hvordan hente frem selvtilliten selv i ubehagelige situasjoner
  • Om å leve godt - selv om du har det travelt
  • Hvordan ha det bra selv om arbeidsdagen er uforutsigbar

 
 

Dag 2

08.30 - Ved fysisk kurs: Oppmøte og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 2
16.00 - Kursslutt dag 2
 

Kursleder Kim Nygaard

Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid

  • De fire suksessfaktorene
  • Slik gjør du e-posten tydelig og lettlest
  • Hvordan få mottaker til å respondere på e-posten din
  • Få skrivetips - som du også kan brukes i sosiale medier

 

Kursleder Cecilie Thunem-Saanum 

Struktur og tidsbruk: Prioritering av arbeidsoppgaver

  • Lær å skille mellom viktig og haster
  • Planlegging av arbeidsdagen - slik setter du opp realistiske mål
  • Struktur på hjemmekontoret
  • Velg riktig - slik unngår du at e-postene tyranniserer arbeidsdagen din
  • Finn ut når på dagen du er mest effektiv
  • Se på egne vaner; hvordan jobbe smartere, ikke mer

 

Hvem og hva er dine tidstyver

  • Identifisering av tidstyver - frigjør tid du kan bruke til nyttige ting
  • Delegering av oppgaver - slik unngår du å bli den alle overlater ekstra arbeid og problemer til
  • Hvordan oppnå en mer kontrollert arbeidshverdag
  • Hvordan si nei og likevel være imøtekommende

 

Møteplanlegging og gjennomføring

  • Gode råd for planlegging, innkalling og gjennomføring av digitale møter
  • Praktiske tips til korte og effektive møter, analogt og digitalt

Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Cecilie Thunem-Saanum

    Cecilie Thunem-Saanum har bred kompetanse innen ledelse, markedsføring, salg og språk, og en solid erfaring som kursholder. Cecilie fikk "Årets hederspris" under vår kåring av... Les mer

  • Person
    Live Landmark

    Live Landmark  er mentaltrener, forfatter og holder på med en doktorgrad i psykologi. Har du møtt henne, glemmer du det ikke. I sin røde kjole formidler hun sin historie, som får... Les mer

  • Person
    Jon-Gunnar Pettersen

    Jon-Gunnar Pettersen er selvstendig IT-konsulent og Excel-guru. Han har mange års erfaring med Microsofts produkter, og driver undervisning og konsulentvirksomhet for både små og... Les mer

  • Person
    Kim Nygaard

    Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har... Les mer

´
Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 24 - 25 nov.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@kursbekreftelse.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.