Smart kontoradministrasjon og koordinering

- la teknologi, systemer og struktur jobbe for deg

Velg sted:

Oslo
Om kurset

• Ta kontroll over din neste uke før andre gjør andre det

• Forstå dine styrker og premisser

• Smart bruk av Outlook - konkrete verktøy

• Smart delegering – dyktiggjør dine kollegaer

På en arbeidsplass er det alltid mye som foregår, og
ofte er det den ene som har full kontroll på det meste.
Dette kurset er for akkurat den personen. Han eller
hun som har full oversikt over det meste, og som vet
hva som skal gjøres, når det skal gjøres, og ikke minst,
hvem som skal gjøre det.

For å holde oversikt og orden er det viktig med gode
systemer, programmer og rutiner. Med den hastigheten
utviklingen skjer i dag, kan man fort havne bakpå. Og
det er nettopp det dette kurset kan forhimdre! Viktige
stikkord er teknologi, struktur, delegering og god
møtekultur.

Kurset er midt i blinken for deg som for deg som holder
i alle trådene på kontoret. Du har oversikten over de
aller fleste små og store oppgaver, møter og prosjekter,
og det er til deg dine kollegaer kommer når det er noe
de lurer på. Du kan være en koordinator, administrator,
prosjektleder, assistent, sekretær, konsulent etc.

Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:00 - Dagen starter

Praktiske opplysninger, og introduksjon av dagens kursleder, Bjørn O. Hopland fra Smart endring AS

  • Smart bruk av Outlook - konkrete verktøy som vil spare deg mye tid og gi deg bedre oversikt
  • La Outlook sortere og prioritere eposten automatisk
  • Slik behandler du epost smartere på telefonen
  • Prioriter epost i forhold til viktighet og tidsfrister

Ta kontroll over din neste uke før andre gjør det

  • Etabler nye arbeidsvaner. Få full kontroll på forespørsler og tidsfrister
  • Lag uke- og dagsplaner med realistisk arbeidsbelastning
  • Oppgavefunksjonen - en tidsbesparende gave!

11:30 – 12:30 – Lunsj

Hvordan bistå ledere og kollegaer med å jobbe mest mulig effektivt

  • Innkalling til større møter/samlinger; deltakerliste, utsendelse av informasjon til deltakere underveis etter innkalling, purring, osv.
  • Tips for håndtering av flere kalendere
  • Tilgang til flere kalendere på telefonen

Smart arbeid og samarbeid med OneNote

  • Kommunikasjon og møteorganisering
  • Arbeid med og samarbeid om aktiviteter i OneNote
  • Planlegg og gjennomfør effektive møter, oppfølging av avtalte oppgaver fra møtet og møtereferat, uten å sende en eneste epost

Hvordan organisere din personlige informasjon med dokumenter og notater

  • Ha full oversikt på alt, og finn igjen dokumenter, notater og epost raskt når du trenger det

15:30 - Takk for i dag!

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Velkommen til kursets andre dag!

Introduksjon av dagens kursleder - Ann Elin Sandhaug Moen

Forstå dine styrker og premisser

  • Ha og ta kontroll
  • Tydelig målbilde og forventninger

Smart delegering - dyktiggjør dine kollegaer, så frigjør du tid til dine oppgaver

  • Coachende medarbeiderskap - slik gjør du dine kollegaer gode
  • Selvstyrte kollegaer - hjelp til selvhjelp

Tidsstyring

  • Slik får du mest mulig ut av tiden din - hvordan jobbe effektivt
  • Personlig lederskap - ivareta egne behov

11:30 – 12:30 – Lunsj

Hvordan forbedre møtekulturen i din bedrift

  • Hva er god møtekultur for deg og din virksomhet
  • Hvordan former man møtekulturen
  • Hva kan du gjøre for å bedre kulturen på din arbeidsplass

Innledning og åpning av møtet - overføring av relevante verktøy og aktuell kompetanse

  • Hvordan skape best mulig utgangspunkt for et vellykket møte
  • Bruk av agenda og tydelige mål
  • Hvordan få mest ut av deltakerne og deres ressurser

Faste møter: avdelings- og prosjektmøter

  • God praksis - tips og triks for å håndtere typiske problemer og fallgruver
  • Oppsummeringer - hvordan avslutte møtet på en positiv måte, og sikre handling i etterkant
  • Hvordan sikre oppslutning om vedtak og beslutninger

Egenmotivasjon - nødvendige og gode vaner

  • Nok hvile og påfyll
  • Sette grenser for andre

15:30 - Takk for denne gang! vel hjem, og lykke til med ny kunnskap!

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Bjørn O. Hopland

    Bjørn O. Hopland har mange års erfaring som internasjonal HR-leder i Microsoft med medarbeidere i mange land. I dag leder han SmartEndring. Bjørn arbeider spesielt med de... Les mer

  • Person
    Ann Elin Sandhaug Moen

    Ann Elin Sandhaug Moen er utdannet mastercoach og har med 20 års erfaring en solid bakgrunn fra et stort spenn av bransjer og virksomheter. Hun er ekspert på kommunikasjon i... Les mer

´
Kurssted

Kurssted

Thon Hotel Storo

  • 30 - 31 okt.
  • 11 - 12 des.

Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

Adresse

Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: +47 23 40 02 00

E-post: storo@olavthon.no

Nettsted: Klikk her

Påmelding

30 - 31 okt. Se flere datoer

Smart kontoradministrasjon og koordinering

Oslo på Thon Hotel Storo

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.