• Forhåndsinnspilt

Fra service til kundeopplevelse - online

Få verktøy for å utføre lønnsom klagehåndtering, hvordan du kan møte kunders ulike forventninger på en god måte og tips til hvordan gjennomføre kundemøter i ulike kanaler.

Lær deg å bli tryggere på å håndtere klager og sinte kunder. Skap gode kundeopplevelser og overgå kunders forventninger!

Bilde
  • 1 jul. - 1 jul. (2022)
Beskrivelse

Beskrivelse

Kunder har ulike forventninger til service og hvordan de opplever deg som kundebehandler.
 
Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hva service handler om og hvordan du kan påvirke dine kundemøter og skape gode opplevelser som gjør at kundene kommer tilbake og blir mer lojale.
 
Kundemøter er veldig forskjellige!
Det er viktig å vite hvordan du møter kunden i de ulike kanalene. Kunder ønsker selv å velge hvor de møter deg og din bedrift, og vi gir deg tips til gjennomføring av gode kundemøter og hvordan gjøre dette på telefon, mail, chat, ansikt til ansikt eller i sosiale medier.
 
God klagehåndtering er like viktig som god kundebehandling!
For å få lojale kunder er det like viktig med god klagehåndtering som god kundebehandling. Kunder må ha tillit til at du og bedriten løser deres problemer på en god måte. Derfor gir vi deg verktøy til å håndtere klager og misfornøyde kunder og samtid tips til hvordan ta vare på seg selv og opptre profesjonelt.

 
Målgruppe
Dette kurset er tilpasset for deg som har liten eller middels erfaring fra kundebehandling salg og service eller deg som trenger mer kunnskap om klagehåndtering og hvordan skape kundeopplevelser.
 
Forkunnskaper
Ikke nødvendig, dette kurset vil egne seg for alle som er interessert i å bli bedre innen service, salg, klagehåndtering samt i å skape de gode kundeopplevelsene!

Praktisk informasjon
Dette minikurset er en del av et større program
Serviceskolen (totalt 2 minikurs)
Ønsker du å ta hele Serviceskolen?
Les mer her>>

 

Nest steg for deg?

Kunnskapsmål

  • Viktigheten av god service både internt og eksternt
  • Verktøy for å utføre lønnsom klagehåndtering
  • Håndtering av sinte kunder profesjonelt
  • Hvordan møte kunders ulike forventninger og overgå deres forventninger
  • Hvordan gjennomføre kundemøter i ulike kanaler
  • Hvordan snu kunder fra negative til positive

 
Slik fungerer det

  • Forhåndsinnspilt onlinekurs
  • Full tilgang for deg i minst 12 måneder*
  • Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Antall leksjoner: 4
  • Tid: 1 – 1,5 time
  • Kursmodulen inneholder leksjoner med læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en booster quiz
  • Leksjonene er korte og kompakte, med video som hoveddel av læring
  • Varigheten på en leksjon er 15- 20 minutter
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

 

* Abonnement

Dette kurset er abonnementsbasert, og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.
 
Dette kurset leveres av Kundeserviceskolen i samarbeid med Confex

Program

Program

Introduksjon til kurset Tid: 10 min.

Leksjon 1 Service
Tid: 15-20 min.
Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak service:

  • Hva handler service om?
  • Hvordan møte ulike forventninger til service?
  • Hvordan kan vi yte god service?
  • Hva er konsekvensen av dårlig service?
  • Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften?

 
Leksjon 2 Kundemøtet
Tid: 15-20 min.
Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kundemøtet:

  • Hvordan du kan forberede deg til et kundemøte?
  • Hva skjer i de ulike fasene i et kundemøte?
  • Hvordan gjennomføre et bra kundemøte?
  • Hva din personlighet og ytre rammer betyr i et kundemøte?
  • Hvordan møter du kunden best i ulike kanaler?

 
Leksjon 3 Klagehåndtering
Tid: 15-20 min.
Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak klagehåndtering:

  • Hvordan utfører man god og lønnsom klagebehandling?
  • Hvordan man kan snu kunden fra en negativ til positiv?
  • Hva betyr det å være profesjonell?
  • Hvordan håndtere sinte kunder og samtidig ta vare på seg selv?

 
Leksjon 3 Kundeopplevelse

Tid: 15-20 min.
Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kundeopplevelse:

  • Hva er forskjell på god service og en god kundeopplevelse?
  • Hvem er ansvarlig for å gi kunden gode kundeopplevelser?
  • Hva kan kundebehandler og bedrift gjøre for å skape kundeopplevelser
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Trine Rode Kristiansen

    Trine Rode Kristiansen brenner for profesjonell kundebehandling. Hun viser at det ikke finnes noen motsetninger mellom ypperlig kundeservice og økt salg – tvert imot. Hun har arbeidet innen salg og service fra hun var meget ung og har gjort seg mange erfaringer opp... Les mer

´
Ofte stilte spørsmål
note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.