Møteskolen

Bli en møteleder som sikrer motivasjon, effektivitet og kvalitet

Tala & engagera

Lær deg å engasjere og involvere alle møtedeltakerne, samt takle møteplagerne!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

Møteskolen

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Vil du bli en bedre møteleder?

Lær deg de viktigste grepene som spiller opp deltakerne til å være kreative og by på seg selv. Du vil også bli gitt en rekke smarte verktøy som gjør deg til en bedre møteleder.

Kurset går også gjennom møtets ulike faser; hva du må gjøre før, under og etter et møte for å oppnå de resultatene du ønsker. Du vil lære hva som kjennetegner en uheldig møtekultur og en god møtekultur, hvordan den styrer oss og hva du kan gjøre for å påvirke møtekulturen der du jobber i ønsket retning.

Møter blir bedre ved at du evner å være fasiliterende slik at møtene blir effektive, lærerike og resultatrike. Det er du som skal sørge for nok driv i møtet, at beslutninger tas og at deltakernes ressurser utnyttes.

For å bli bedre, må du trene! På kurset får du praktisk trening i møteledelse, og muligheten til å løse spennende caser og problemstillinger knyttet til ledergruppemøter, avdelingsmøter og prosjektmøter.

Øk bevisstheten din rundt effektiv møteledelse, bli kjent med hva du må gjøre for å få resultatene du trenger og lær deg verktøy og teknikker du umiddelbart kan ta i bruk.

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ledere og ansatte som ønsker å gi sine møter et ytterligere løft med tanke på involvering, engasjement og effektivitet. 

Læringsutbytte

  • Inspirerende innledninger
  • Hvordan avbryte og styre møteprosessen
  • Hvordan stille skarpe spørsmål som engasjerer
  • Hvordan effektivt designe møter for ønsket effekt
  • Hvordan avslutte møter som motiverer deltakerne til handling for tiden videre

Fordeler med kurset

  • Bli god til å fasilitere møter
  • Skap en tydelig møtekultur på jobb
  • Bli en ekspert i å spisse agendaen for å sikre fremgang
  • Få møteverktøy som bidrar til mer effektive møter og målbare resultater       
  • Del erfaringer med likesinnede og utvid ditt profesjonelle nettverk

Det er lettere å se behovet for endring gjennom kurset til Ann Elin. Hun ga oss mye inspirasjon! Vi er allerede i gang med å gjøre noen endringer i møtekulturen på jobben hos meg. Jeg lærte grep for å få til bedre møter. Jeg lærte også en del om kommunikasjon og samhandling

Heidi Noodt, seniorrådgiver i Husbanken

Veldig engasjerende og hun har et klart og tydelig språk. Jeg likte aller best de gangene hun åpnet for spørsmål og svar. Hun er en tydelig og dreven coach og kan det med å stille relevante spørsmål som fremmer refleksjon

Anders M. Mamen, Ansvarlig for innovasjon og produktutvikling i KANTAR TNS
Program

Program

Før lunsj

08:30 Registrering, morgenkaffe og mingle
09:00 Dagen starter

"Sjekk inn" og forventinger om utbytte
Hvorfor har vi møter? Hva er ditt møteproblem?
Møteteori og møtefilosofi
  • Fordeler og hvorfor vi bør ha møter
  • Ulemper og hva som bør endres
  • Hva er velfungerende og smarte møter?
Faste møter: Avdelingsmøter og prosjektmøter
  • God praksis - tips og triks for å håndtere typiske problemer og fallgruver
Fleksible møter - typiske problemer og fallgruver
  • Hvordan sørge for at de blir effektive, engasjerende og resultatrike?

11:30 - 12:30 – Lunsj.

Etter lunsj

08:30 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 - Dagen starter

Innledning og åpning av møtet
  • Hvordan skape best mulig utgangspunkt for et vellykket møte
  • Bruk av agenda og tydelige mål
  • Hvordan få mest ut av deltakerne og deres ressurser
  • Øvelse
Møteretorikk
  • Hva smarte utsagn er og hvordan du bør ordlegge deg
  • Lær å stille effektfulle spørsmål for å få bedre refleksjoner og diskusjoner
  • Øvelse
Effektive prosessredskaper
  • Slik legger du til rette for økt kreativitet, involvering og eierskap til beslutninger
  • Øvelse

15:30 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Ann Elin Sandhaug Moen

    Ann Elin Sandhaug Moen er utdannet mastercoach og har med 20 års erfaring en solid bakgrunn fra et stort spenn av bransjer og virksomheter. Hun er ekspert på kommunikasjon i møter og kunsten å ha effektive møter. Ann Elin er forfatter av 3 bøker, og har utviklet... Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: "Betydningen av en god møteagenda".

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 7 okt.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Konferansested i Oslo annonseres senere

  • 10 des.

Adresse

Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: www.confex.no

E-post: kunde@confex.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Er du tydelig nok som leder?

Lær å takle krysspress og bli mer tydelig som leder for en avdeling eller team!

Meld deg på kurset her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.