Slik lykkes du som rådgiver og fagekspert for linje og ledelse

Presentere komplisert fakta på en forståelig måte. Lær effektive metoder som kjennetegnes av en god internrådgiver, og hvordan du best kommuniserer med ulike mennesketyper

Personlighetstest inkludert i deltakeravgiften

Bilde line background Layer 1

Påmelding

25 - 26 mar. Se flere datoer

Slik lykkes du som rådgiver og fagekspert for linje og ledelse

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Sliter du med å få gjennomslagskraft som rådgiver
og fagekspert i egen organisasjon…?

Lær kunsten å presentere komplisert fakta, på en forståelig måte. 

Du lærer hvordan du kan få samarbeidet med andre i virksomheten til å fungere optimalt. Lær hvordan du
bygger tillit og legitimitet i rollen din, og hvordan du
kommuniserer med ulike typer mennesker.

Slik blir du sikrere og mer effektiv i din rolle. 

Det vil bli gjennomgang av personslighetstesten JTI
(Jungs Type Index), du blir bedt om å gjennomføre i
forkant av kurset.

Kurset er lagt opp med en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvelser og plenumsdiskusjoner.

Er du klar for å lære mer om hva som er nødvendig for å 
lykkes, og hva som kjennetegner en god internrådgiver? 

Rollen som rådgiver og fagekspert for ledelse og
medarbeidere i egen organisasjon, er viktig og krevende.
Men hva kjennetegner egentlig en god internrådgiver? 

Meld deg på kurset i dag! 

Læringsutbytte

  • Skap tillit og legitimitet i din rolle
  • Hvordan påvirke uten lederansvar
  • Optimaliser samarbeidet i virksomheten
  • Etabler handlingsrom og innflytelse i rollen
  • Kommuniserer best mulig med ulike mennesketyper
 
   
Kurset er delt inn i to hoveddeler:
  
Del 1: Rollebeskrivelse, ansvar og samarbeid
  • Lær hvordan du påvirker uten lederansvar
  • Lær hvordan du får samarbeidet med resten av organisasjonen til å fungere optimalt

  
Del 2: Kommunikasjon og personlighetsanalyse

  • Få en analyse av din personlighetstype
  • Lær hvem du samarbeider best med
  • Lær hvordan du samarbeider best
  • Få innsikt i hvordan du kommuniserer

Etter kurset har jeg blitt mer bevisst på min egen rolle og hvordan jeg kan være med å påvirke resultater på en positiv måte i min bedrift.

Lars Tore Grudal, Rådgiver, NAV

Vil bare hilse til Agnethe og takke for flott kurs. Hun er en av de mest kunnskapsrike kursholderne jeg har møtt i Confex systemet. Det er tydelig at hun har dybdeinnsikt i det hun formidler,i tillegg til at hun formidler stoffet på en tydelig men samtidig lun og behagelig måte. Hun bruker et språk som alle forstår.

Elin Svendsen, Rådgiver, UiT

Kjempebra kurs. Tiden gikk fort, lett å følge med. Mye å lære, enkelt å ta til seg stoffet

Emelin Melaa, Rådgiver Virksomhetsarkitektur, NSB MOBILITY AS
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:00 - Dagen starter

Slik skaper du tillit og legitimitet i rollen din

  • Forretningsforståelse og virksomhetens DNA.
  • Rolleavklaring av ansvar og mandat, og gjennomføring av forventningsavklaringer
  • Viktige relasjonskompetanser for å lykkes

11:30 - 12:30 – Lunsj

Kurset fortsetter

Din profil: Hvem er du og hva er dine preferanser

Vi ser på personlighetstesten du har gjort i forkant av kurset

  • Hva er mine preferanser og hvordan virker du på andre
  • Hvem kommuniserer og samarbeider du best med
  • Hva betyr dette for rollen du har
  • Hvilke roller tar du i team

Dine interessenter

  • Hvem er avhengig av meg og hvem er jeg avhengig av for å lykkes
  • Hvordan kan jeg utvikle disse relasjonene

15:30 - Oppsummering og avslutning av første kursdag

15:45 - Takk for i dag, vi ses i morgen

Dag 2

08:30 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 - Dagen starter

Motivasjon

  • Vi har alle ulike motivasjonsdrivere
  • Hvordan jobbe godt sammen hvis vi har ulike forventninger til innsats og resultat

Adferd: Selvledelse og perspektiver

  • Hva kjennetegner din stressatferd
  • Hvordan virker jeg på andre i de situasjonene
  • Selvledelse og selvregulering

11:30 - 12:30 – Lunsj

Kurset fortsetter

Dialogkompetanser

  • Hvordan kommunisere godt i ulike sammenhenger
  • Øvelse og trening på ulike verktøy og anerkjente samtaleteknikker
  • Hvordan få økt innflytelse og gjennomslag

15:30 - Oppsummering og avslutning av kurset

15:45 - Takk for denne gang og lykke til videre


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Agnethe Ellingsen

    Agnethe Ellingsen har bakgrunn som linjeleder i Alcatel og Telenor og har siden 2005 har utviklet omfattende kompetanse innen organisasjons- og lederutvikling, karriereveiledning og lederutvelgelse, blant annet fra rollen som fagdirektør i Mercuri Urval. Hun er... Les mer

´
Goodie

Personlighetstest inkludert i deltakeravgiften

I forkant av kurset vil du få tilsendt en link til preferanseverktøyet JTI (Jungs Type Index) som du skal besvare. JTI er et ikke-evaluerende verktøy, som sier noe om hvordan vi mennesker kan være forskjellige uten at det betyr at noen er «bra» eller «mindre bra». I løpet av kursdag 2 vil JTI legge grunnlaget for de ulike temaene innenfor samtaleteknikk og presentasjonsteknikk. Testen er inkludert i deltakeravgiften.

Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Vi har et helt bibliotek med e-bøker for deg, visste du det? Bøker klare til gratis nedlastning - i dag!

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 25 - 26 mar.
  • 3 - 4 jun.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Leder du kompetente og høyt spesialiserte medarbeidere?

Det er ikke uvanlig medarbeiderne er faglig dyktigere enn sjefen. Dette kan tidvis være utfordrende. 
Slik fremmer du resultater gjennom god ledelse av høyt spesialiserte medarbeidere.

Ta meg til kurset!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.