Slik lykkes du som rådgiver og fagekspert for linje og ledelse

Lær effektive metoder for å bli en god internrådgiver, og lær hvordan du best kommuniserer med ulike mennesketyper. Bli god på å presentere kompliserte fakta på en forståelig måte, og dermed øke din gjennomslagskraft.

En vellykket rådgiver og fagekspert får ting til å skje!

Bilde
Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Confex følger myndighetenes retningslinjer for Covid-19 og tar samfunnsansvar.
På bakgrunn av myndighetenes beslutning om skjerpede smitterverntiltak, har vi besluttet å tilby digitale alternativer for alle kurs der det er mulig. «Vi innstiller ikke, vi omstiller oss» (der vi kan).

Les mer om hvordan vi jobber for å sikre at du får en trygg kursopplevelse her

Om kurset:

Slik får du gjennomslagskraft som rådgiver og fagekspert i egen organisasjon!

Rollen som rådgiver og fagekspert for ledelse og medarbeidere i egen organisasjon er viktig og krevende. Det er mange ulike egenskaper, kompetanse og erfaringer som er nødvendige for å lykkes, men hva kjennetegner egentlig en god internrådgiver?

Dette kurset utvikler deg faglig og personlig, slik at du blir sikrere og mer effektiv i din rolle. Du lærer også hvordan du kan få samarbeidet med andre i virksomheten til å fungere optimalt. I tillegg lærer du hvordan du bygger tillit og legitimitet i rollen din, samt hvordan du kommuniserer bedre med ulike typer mennesker.

Lær kunsten å presentere komplisert fakta, på en forståelig måte.

Kurset er lagt opp med en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvelser og plenumsdiskusjoner.

Er du klar for å lære mer om hva som er nødvendig for å lykkes, og hva som kjennetegner en god internrådgiver? Ønsker du å bli sikrere og mer effektiv i din rolle? Meld deg på i dag!

Læringsutbytte

  • Skap tillit og legitimitet i din rolle
  • Hvordan påvirke uten lederansvar
  • Optimaliser samarbeidet i virksomheten
  • Etabler handlingsrom og innflytelse i rollen
  • Kommuniserer best mulig med ulike mennesketyper
 
   
Kurset er delt inn i to hoveddeler:
  
Del 1: Rollebeskrivelse, ansvar og samarbeid
  • Lær hvordan du påvirker uten lederansvar
  • Lær hvordan du får samarbeidet med resten av organisasjonen til å fungere optimalt

  
Del 2: Kommunikasjon og analyse av personlighetstyper

  • Hvordan analysere ulike personlighetstyper
  • Hva kjennetegner de ulike personlighetstypene
  • Lær hvem du samarbeider best med
  • Hvordan fremstå profesjonell og troverdig i din kommunikasjon
  • Få innsikt i hvordan du selv kommuniserer og virker inn på andre

Etter kurset har jeg blitt mer bevisst på min egen rolle og hvordan jeg kan være med å påvirke resultater på en positiv måte i min bedrift.

Lars Tore Grudal, Rådgiver, NAV

Kjempebra kurs. Tiden gikk fort, lett å følge med. Mye å lære, enkelt å ta til seg stoffet

Emelin Melaa, Rådgiver Virksomhetsarkitektur, NSB MOBILITY AS
Program

Program

Dag 1

08:30 - Ved fysisk kurs: Registrering, morgenkaffe og te

08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn i god tid før start

09:00 - Dagen starter

ca kl 11:30 – 12:30 – Lunsj

15.30 - Slutt

Slik skaper du tillit og legitimitet i rollen din

  • Forretningsforståelse og virksomhetens DNA.
  • Rolleavklaring av ansvar og mandat, og gjennomføring av forventningsavklaringer
  • Viktig relasjonskompetanse for å lykkes

 
Hvem er du og hva er dine preferanser

  • Hva er dine preferanser og hvordan virker du på andre
  • Hvem kommuniserer og samarbeider du best med
  • Hva betyr dette for rollen du har
  • Hvilke roller tar du i team

 
Dine interessenter

  • Hvem er avhengig av deg og hvem er du avhengig av for å lykkes
  • Hvordan kan du utvikle disse relasjonene

Det blir lagt inn regelmessige pauser, og det settes av god til til lunsj midt på dagen.

15.30 Kurs avsluttes

Dag 2

08:45 - Ved fysisk kurs: Ta deg tid til en morgenkaffe før vi starter

08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn i god tid før start

09:00 - Dagen starter

ca kl 11:30 – 12:30 – Lunsj

Motivasjon

  • Vi har alle ulike motivasjonsdrivere
  • Hvordan jobbe godt sammen hvis vi har ulike forventninger til innsats og resultat

 
Adferd: Selvledelse, stress og perspektiver

  • Hva kjennetegner din stressatferd
  • Hvordan virker du på andre i de situasjonene
  • Selvledelse og selvregulering

 
Dialogkompetanse

  • Hvordan kommunisere godt i ulike sammenhenger
  • Øvelse og trening på ulike verktøy og anerkjente samtaleteknikker
  • Hvordan få økt innflytelse og gjennomslag

 

Det blir lagt inn regelmessige pauser, og det settes av god til til lunsj midt på dagen.

15.30 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Frode Reksten

    Frode Reksten er Intendanturutdannet ved Krigsskolen og Handelshøyskolen BI, og har en meget allsidig bakgrunn innen ledelse, strategi, logistikk, prosjektledelse, organisasjon, innkjøp og pedagogikk. Han har en variert erfaring fra nasjonalt og internasjonalt... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Vi har et helt bibliotek med e-bøker for deg, visste du det? Bøker klare til gratis nedlastning - i dag!

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 9 - 10 mar.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 92 84 53 13

Goodie

Leder du kompetente og høyt spesialiserte medarbeidere?

Det er ikke uvanlig medarbeiderne er faglig dyktigere enn sjefen. Dette kan tidvis være utfordrende. 
Slik fremmer du resultater gjennom god ledelse av høyt spesialiserte medarbeidere.

Ta meg til kurset!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.