• Oppdatert innhold

Markedsførerens digitale verktøykasse

Lær om innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, Facebook, LinkedIn, YouTube, Snapchat og Google Analytics.

Tala & engagera

Slik får du økt trafikk og konverteringstall

Bilde
Alternative datoer
  • 31 mar. - 1 apr. (2020)
  • 9 - 10 jun. (2020)
Om kurset:

Bli mer digitalt synlig og øk konverteringen!

Lær deg hvordan du kan bli mer synlig på Google uten å betale for det, få økt konvertering og inntjeningen gjennom riktig bruk
av digital markedsføring.

Bli trygg på søkemotoroptimalisering (SEO), det digitale økosystemet og rett bruk av ulike kanaler til ditt formål og målgruppe.

Du lærer hva innholdsmarkedsføring er, hvilke trender og begreper som er gjeldene, og ikke minst, hvordan du kan bruke det til din fordel. 

Få en innføring i Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat, og hvordan du skriver så det synes i Google.

Enten du jobber alene med markedsarbeidet eller har en stor avdeling i din virksomhet, får du oppdatert og relevant kunnskap for å gi markedsføringen din et løft.

Våre kursledere er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse. Lise Fimreite Simensen har jobbet fem år i Google og godt over ti års bransjeerfaring. Kim Nygaard er Head of Content i kommunikasjonsbyrået Metro Branding og erfaring fra verdens ledende Performance Marketing-byrå – iProspect.

Målgruppe:
Dette kurset passer for både kommunikasjonsjefer, markedskoordinator og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring. 

Læringsutbytte:

  • Innsikt i bruk av innholdsmarkedsføring og hvordan det påvirker ditt omdømme og digitale synlighet
  • Innsikt i effektiv planlegging og organisering av digitalt innhold
  • Grunnleggende søkemotoroptimalisering (SEO) – organisk synlighet i Google
  • Forståelse for hvordan du som innholdsprodusent kan påvirke den organiske rangeringen i Google
  • Innsikt i bruk av SEO-verktøy og hvordan du lager en søkeordsanalyse og måler effekt
  • Innsikt i digital brukeratferd
  • Innsikt i trender og termer innen digital markedsføring
  • Grunnleggende forståelse av digitale kanaler som Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat
  • Innsikt i måling og Google Analytics

 

Fordeler med kurset:

  • Øk digital synlighet
  • Øk konvertering og inntjening 
  • Nå rett målgruppe i deres kanaler
  • Skriv treffende for Google og brukerne
  • Optimalisere din egen web- og landingsside

Spennende, relevant og interessant!

Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS

Meget godt kurs. Har aldri deltatt på et kurs som har vært så bra sammensatt ift aktuelle temaer og omkringliggende områder, og samtidig gitt så mange gode praktiske ideer. Super service og bevertning i tillegg!

Camilla Carlander, Webansvarlig, Aktiv eiendomsmegling
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:00 - Kursstart dag 1

11:30 – 12:30 – Lunsj

Det vil bli lagt inn jevnlige pauser.

Kursleder Kim Nygaard

 

Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Bruk av influencere og ambassadører
  • Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen

 

Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?

  • Trender innen digital innholdsmarkedsføring – hva gjelder nå?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
  • 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir effekt
  • Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - smart bruk
  • Utvikling av personas og moodboards

 

Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing

  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt
  • Riktig bruk av tekst, bilder og video for å oppnå digital synlighet
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

 

Skriv så det synes i Google

  • Avgjørende innholdsprinsipper og tekstoptimalisering for web
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter
  • Metoder og tips for god kommunikasjon på web

 

Det digitale økosystemet

  • Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers utrolige påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

 

15:30 - Avslutning av første kursdag

Dag 2

08:30 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Kursstart dag 2 

11:30 – 12:30 – Lunsj

Det vil bli lagt inn jevnlige pauser.

Kursleder Lise Fimreite Simensen

 

Trender og begreper innen digital markedsføring

  • Hvilke digitale trender påvirker oss?
  • Hvilke begreper bør vi kjenne til?

Digitale kanaler:

Kort introduksjon:

Google som markedsføringskanal

  • Introduksjon til søkemotormarkedsføring og betalt søk
  • Styrker og svakheter ved Google
  • Hvilke virksomheter bør fokusere på Google?
  • Tips og nyttige verktøy

 

Facebook som markedsføringskanal

  • Introduksjon til markedsføring på Facebook
  • Styrker og svakheter ved Facebook
  • Hvilke bedrifter bør typisk satse på Facebook?
  • Tips og nyttige verktøy

 

LinkedIn som markedsføringskanal 

  • Introduksjon til markedsføring på LinkedIn
  • Styrker og svakheter ved LinkedIn
  • Hvilke bedrifter bør typisk satse på LinkedIn?
  • Tips og nyttige verktøy

 

YouTube som markedsføringskanal 

  • Introduksjon til markedsføring på YouTube
  • Styrker og svakheter ved YouTube
  • Hvilke bedrifter bør typisk satse på YouTube?
  • Tips og nyttige verktøy

 

Snapchat som markedsføringskanal 

  • Introduksjon til markedsføring på Snapchat
  • Styrker og svakheter ved Snapchat
  • Hvilke bedrifter bør typisk satse på Snapchat?
  • Tips og nyttige verktøy

 

Måling og Google Analytics 

  • Introduksjon til måling og analyse
  • Hva kan analyseverktøyet Google Analytics brukes til?
  • Hvilke rapporter bør vi fokusere på?

 

15:30 - Avslutning av kurset


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Kim Nygaard

    Kim Nygaard er leder for innhold og synlighet i kommunikasjonsbyrået Metro Branding – og hjelper flere av landets sterkeste merkevarer med å prestere best mulig digitalt.... Les mer

  • Person
    Lise Fimreite Simensen

    Lise er grunnlegger av Digital Heads AS. Hun har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Visste du vi har et bibliotek med e-bøker for deg, klare til gratis nedlasting? 

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 12 - 13 des.
  • 31 mar. - 1 apr.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Thon Conference Vika Atrium

  • 9 - 10 jun.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Bli trygg på Google Analytics

Bli trygg på Google Data Studio og enkelt ta ut de rapporter og data som er relevant for deg og de du rapporterer til. 

Ta meg til kurset!

Goodie

Markedsfører du på LinkedIn treffsikkert nok?

Uansett størrelse eller mål for din virksomhet, lær deg å nå den beste kunde og oppnå maksimal
effekt i det profesjonelle nettverket!

Led mer om kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.