Sosiale medier - effektivt og målrettet

Få kunnskapen til å bruke sosiale medier på en måte som gir ønskede effekter

Tala & engagera

Lær hvordan du bruker sosiale medier aktivt for å skape økt synlighet, ta større markedsandel og gi bedriften din et styrket omdømme!

Bilde
Om kurset:

Bygg omdømme på rett vis i sosiale kanaler, og få resultatene du ønsker.

Lær deg hvilket innhold som gir gevinst, hvordan du bør presentere og kommunisere innholdet for å nå ut til målgruppene dine. Du lærer også alle de «små triksene» som både gir en bedre effekt og gjør hverdagen enklere for deg som administrator.

Kurset gir deg innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.

HVORFOR SATSE PÅ SOSIALE MEDIER?
Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å bygge omdømme, dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Det er derfor viktig å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.

Er du klar for å ta grep, og øke synligheten på sosiale medier?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Alle som driver, eller har planer om å starte opp, med markedsføring i sosiale kanaler. 

Læringsutbytte:

  • Hvordan kommunisere effektivt og gi reell verdi til følgerne
  • Hvordan kommunisere slik at du får lojale følgere og stort engasjement i kommentarfeltet
  • Hvordan takle det hele når kommentarfeltet "tar fyr"
  • Hvordan lage en enkel sosial medie-strategi
  • Praktisk trening: form, innhold, bilder og video

Fordeler med kurset:

  • Lær deg beste praksis og innovative strategier for sosiale medier
  • Bli bevisst på hvilke kanaler du bør bruke i din bedrift
  • Bli mer bevisst i bruken av sosiale medier
  • Kommuniser effektivt og troverdig til de du ønsker å nå
  • Få en innføring i gode apper for å lage videoer - praktisk trening

Passelig stor gruppe. Fantastisk dyktig og inspirerende kursleder som ga meg mye!

Leena Rantanen Barstad, Project Manager Marketing, ResMed Norway

Kurset var variert og hadde et godt og relevant innhold. Fikk gode eksempler underveis fra andre bedrifter som inspirerte, appene for videobruk var enkle og fungerte bra etter fantastisk veiledning!

Betina Berg, Marketing Assistant, Hurtigruta Carglass
Program

Program

Dag 1

08:30 Oppmøte, registrering og morgenkaffe
09:00 Dagen starter

Kommunikasjon og påvirkningskraft
  • Hvordan påvirker vi hverandre med vår kommunikasjon?
  • Måten du formulerer deg på i sosiale medier påvirker hvordan du blir oppfattet.
  • Hva fungerer best i sosiale medier? Do’s and don’ts.
Tillit, identitet og merkevarebygging - hvordan takle kommentarfeltene
  • Å bygge en merkevare handler mye om å bygge tillit. 
  • Sosiale medier har gitt oss et mer transparent samfunn, og det er viktigere enn noen gang å være bevisst på hvordan man bygger og opprettholder tillit. 
  • Hvordan bygge tillit i poster som publiseres, og i håndteringen av kommentarfeltene.
Spill på lag med algoritmene! Idémyldring
  • Grunnleggende kunnskap om hvordan algoritmene fungerer.
  • Hva kan du gjøre for å oppnå økt synlighet?
  • Vi diskuterer og gir hverandre tips og idéer!

11:30 - 12:30 Lunsj.

Hvilke kanaler er riktige for deg og din bedrift?
  • De ulike kanalenes kjennetegn.
  • Eksempler og oppgaver.
  • Facebook og LinkedIn er de viktigste kanalene for de aller fleste, men for noen er Instagram den største salgskanalen. I dette kurset bruker vi mest tid på disse tre kanalene. 
Hvordan bygge en god post?
  • Praktisk trening, tekst og bilder.
  • Her får du tid til å lage din egen post for ditt selskap.
  • Du får direkte tilbakemelding på posten din.
Oppsummering og avslutning av dag 1

160:0 Kursdagen avsluttes.

Dag 2

08:45 Oppmøte og morgenkaffe
09:00 Dagen starter

Video - vårt viktigste verktøy
  • Hvordan oppføre seg foran kamera.
  • Praktisk trening.
  • Vi filmer korte snutter for å trene.
Kort innføring i video-apper for mobilen
  • Kinemaster.
  • Quik.
  • Clips.

11:30 - 12:30 Lunsj.

Lag promo-videoer for din bedrift.
  • Lag en kort video og få direkte tilbakemelding på den.
  • Kursleder kan stille som skuespiller/intervjuobjekt!
  • Vi legger filmene inn i en facebook-gruppe for tilbakemeldinger fra hverandre.
Lær hvordan du kan bygge opp en enkel sosial medie-strategi.
  • Noen enkle grep for å få oversikt og å lage en strategi som alle i selskapet kan bruke.
  • Fokus-ord og hvordan disse kan brukes.
  • Markedsførings-strategi og sosial medie-strategi hånd i hånd.
Mål og oppsummering
  • Hvordan kan dette implementeres i din bedrift?
  • Sett opp et mål for deg og bedriften din.
  • Oppsummering.

16:00 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Synneva Erland

    Synneva Erland har stått på ulike scener hele livet og har solid utdannelse fra universitet og høyskole. Med spisskompetanse på kommunikasjon kan hun bidra til å motivere, gi økt kunnskap og å løfte organisasjonen. Synneva Erland har vært profesjonell... Les mer

´
Goodie

Vil du bli bedre til å kommunisere?

Last ned vår gratis eBok: Effektive kommunikasjonsferdigheter

Last ned eBoken her:

Kurssted

Kurssted

Thon Conference Vika Atrium

  • 10 - 11 des.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Trenger du verktøy og metoder som gir markedsføringen et nytt løft?

Lær deg å bli mer digitalt synlig - få flere kunder - generer mer salg!

Meld deg på kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.