Sosiale medier - et hav av muligheter

Lær å bruke sosiale medier aktivt for å skape økt synlighet, ta større markedsandel og gi bedriften din et styrket omdømme!

Tala & engagera

Lær om digital kommunikasjon og bli mer synlig

Bilde line background Layer 1

Påmelding

8 - 9 okt. Se flere datoer

Sosiale medier - et hav av muligheter

Oslo på Thon Conference Vika Atrium

Om kurset:

Sosiale medier er effektivt, billig og smart for å bygge omdømme og skape økt salg!

Lær deg hvilket innhold som skaper resultater, hvordan du bør presentere innholdet og hvordan du kan gjennomføre kampanjer for å nå ut til målgruppene dine. Du lærer også alle de «små triksene» som både gir en bedre effekt og gjør hverdagen enklere for deg som administrator.

Kurset gir deg også innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.

HVORFOR SATSE PÅ SOSIALE MEDIER?
Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Det er derfor viktig å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.

Er du klar for å ta grep, og øke synligheten på sosiale medier?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ansatte som jobber med sosiale kanaler, eller som kommer til å få et slikt ansvar i nærmeste fremtid.

Læringsutbytte:

  • Hvordan bygge tillit, identitet og merkevare på sosiale medier
  • Sosial kommunikasjon - forstå hvordan man skal formidle et budskap i sosiale medier for å få ønsket effekt
  • Hvilke kanaler bør du bruke i din bedrift
  • Lær å bygge opp en enkel sosial medie-strategi
  • Praktisk trening: form, innhold, bilder og video

Fordeler med kurset:

  • Lær deg beste praksis og innovative strategier for sosiale medier som gir konkurransefortrinn
  • Lær å sette opp, drive, måle og evaluere effektive kampanjer i sosiale medier
  • Bli mer bevisst når du bruker sosiale medier
  • Lær hvordan sosiale medier påvirker langt utenfor sine egne plattformer
  • Lær deg kravene som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.

Kurset var variert og hadde et godt og relevant innhold. Fikk gode eksempler underveis fra andre bedrifter som inspirerte, appene for videobruk var enkle og fungerte bra etter fantastisk veiledning!

Betina Berg, Marketing Assistant, Hurtigruta Carglass

Passelig stor gruppe. Fantastisk dyktig og inspirerende kursleder som ga meg mye!

Leena Rantanen Barstad, Project Manager Marketing, ResMed Norway
Program

Program

Dag 1

0830 - 0900 Oppmøte, registrering og morgenkaffe

0900 - Kurset starter

Kommunikasjon og påvirkningskraft
  • Hvordan påvirker vi hverandre med vår kommunikasjon?
  • Måten du formulerer deg på i sosiale medier påvirker hvordan du blir oppfattet.
  • Hvordan bli mer bevisst på hvilken påvirkningskraft vi har, og hva som fungerer best i sosiale medier.
Tillit, identitet og merkevarebygging - hvordan takle kommentarfeltene
  • Å bygge en merkevare handler mye om å bygge tillit. 
  • Sosiale medier har gitt oss et mer transparent samfunn, og det er viktigere enn noen gang å være bevisst på hvordan man bygger og opprettholder tillit. 
  • Både i postene som publiseres, og ikke minst i hvordan man håndterer kommentarfeltene.
Spill på lag med algoritmene! Case og oppgaver
  • Grunnleggende kunnskap om hvordan algoritmene fungerer, og hva du kan gjøre for å oppnå økt synlighet.

1130 - 1230 Lunsj

Hvilke kanaler er riktige for deg og din bedrift?
  • De ulike kanalenes kjennetegn.
  • Cases og oppgaver.
  • Facebook og LinkedIn er de viktigste kanalene for de aller fleste, men for noen er Instagram den største salgskanalen. I dette kurset bruker vi mest tid på disse tre kanalene, men ved behov kan vi også gi input på Snapchat og Twitter i tillegg.
Hvordan bygge en god post?
  • Praktisk trening, tekst og bilder.
  • Her får du tid til å lage din egen post for ditt selskap, og få direkte tilbakemelding på den.
Oppsummering og avslutning av dag 1

1600 - Kursdagen avsluttes.

Dag 2

0845 - Oppmøte og morgenkaffe

0900 - Dagen starter

Video - vårt viktigste verktøy
  • Hvordan oppføre seg foran kamera
  • Praktisk trening
  • Vi filmer korte snutter for å trene.
Kort innføring av enkle video-apper for mobilen

1130 - 1230 Lunsj

Lag promo-videoer for din bedrift!
  • Lag en kort video og få direkte tilbakemelding på den.
Lær hvordan du kan bygge opp en enkel sosial medie-strategi!
  • Noen enkle grep for å få oversikt og å lage en strategi som alle i selskapet kan bruke.
Håndbok- hvordan bruke denne?
  • Du får tilsendt en praktisk håndbok etter kurset.
Oppsummering og avstemming av mål du ønsker å oppnå
  • Hvordan kan dette implementeres i din bedrift?

1600 - Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Synneva Erland

    Synneva Erland har stått på ulike scener hele livet og har solid utdannelse fra universitet og høyskole. Med spisskompetanse på kommunikasjon kan hun bidra til å motivere, gi økt kunnskap og å løfte organisasjonen. Synneva Erland har vært profesjonell... Les mer

´
Goodie

Har du hørt om Inbound Marketing?

Last ned vår gratis eBok: Inbound Marketing, og bli enda bedre innenfor ditt fagfelt

Last ned boken her

Kurssted

Kurssted

Thon Conference Vika Atrium

  • 8 - 9 okt.
  • 10 - 11 des.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Trenger du verktøy og metoder som gir markedsføringen et nytt løft?

Lær deg å bli mer digitalt synlig - få flere kunder - generer mer salg!

Meld deg på kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.